Audi pregătește până la cele mai mici detalii debutul său pe segmentul mașinilor mici. Se știe deja că A1 este artizanul prin care Audi va ataca frontal atât oferta Mini cât și Alfa Romeo.
Divizia premium a grupului Volkswagen își propune să acapareze atenția cu o gamă completă de noi modele care să surprindă atât prin nivelul calitativ cât și prețul oferit în raport cu concurența.
Normal și cât se poate de logic, germanii plusează cu mai multe versiuni ale viitorului A1, de vreme ce cererea de modele de mici dimensiuni este într-o continuă creștere, iar pretențiile cumpărătorilor sunt tot mai sofisticate. Dacă vrei să ai succes într-un segment competitiv nu poți recomanda potențialului client, un singur produs ci o varietate. „Clientul de astăzi este foarte capricios și în aceleași timp foarte atent la ceea ce oferi, mai ales când e vorba de un automobil de lux” spune Wofgang Joseph Egger, șeful departamentului de design la Audi. „Ne concentrăm asupra nevoilor reale ale pieții, fără însă a trece cu vederea cele care reprezintă un posibil succes de casă” mai spune Egger.
Conform unor informații de ultimă oră, germanii vor extinde gama de modele de la două la cinci modele. Se știe deja că pe lângă modelul compact A1, producătorul a reconfirmat lansarea versiunii cabrio. Modelul va fi prezentat în forma sa finală, abia peste doi ani la Salonul Auto de la Frankfurt, cel puțin asta declară Egger. Decapotabila va beneficia de un plafon realizat din material textil ce se va plia în portbagaj. Un purtător de cuvânt susține că A1 cabrio va fi disponibil doar cu tracțiune pe puntea față, tracțiunea integrală fiind pentru început exclusă din fișa tehnică deoarece masa mașinii ar crește considerabil consumul iar prețul de bază ar fi mai piperat decât cel al principalului său rival Mini Cabrio.
Sub capotă se vor regăsi unitățile pe benzină TSI de 1.6 litri de 102 cai putere și 1.8 litri de 150 de cai putere și agregate diesel de 1.6 și 2.0 litri împrumutate de la Volkswagen Golf VI.