Audi este din nou în sărbătoare. Dacă la sfârșitul lunii martie, producătorul de automobile premium celebra atingerea primului milion de exemplare din noua generație A3, la numai două luni distanță este consemnat atingerea unui nou prag de producție.
Pe 26 mai de pe porțile uzinei din Neckarsulm a ieșit modelul A8 cu numărul 250.000. Mașina aniversară este o versiune cu ampatament mărit, A8L, de culoare gri metalizat și echipată cu motorul pe benzină de 2.8 litri.
ce dezvoltă 210 cai putere și un cuplu maxim de 280 Nm disponibil între 3.000 și 5.000 rpm.
La eveniment au asistat Rupert Stadler, șeful Audi și Guenther Oettinger, primul ministru al landului Baden-Wuerttemberg, regiunea unde de 20 de ani compania asamblează sedanuri de clasă mare. La această ocazie, Frank Dreves, responsabil cu producția, a spus: „Designul simplu și curat al mașinii, împreună cu motoarele puternice V8 au permis limuzinei noastre să acceadă în segmentul de top al automobilelor premium”.
A8 a fost lansat pe piață în anul 1994, fiind urmașul demn al reputatului sedan de lux V8. Prima generație a fost produsă până la sfârșitul anului 2002, iar din ianuarie 2003 a sosit a doua generație, cea actuală, inspirată ca design din conceptul Nuvolari Quattro. Un an mai târziu se lansa și versiunea A8L – cu ampatament mărit la 3074 mm și o lungime de 5181 mm – destinată în special piețelor din afara Europei și livrată preponderent în Orientul Mijlociu, China și America de Nord.
Limuzina se bazează pe tehnologia ASF, o structură din aluminiu de înaltă rezistență în care sunt integrați pilonii, astfel încât aceștia să contribuie la mărirea gradului de rezistență. Prin tehnologia Audi Space Frame s-a obținut un corp al mașinii care nu numai că este mai puternic și sigur, dar rămâne, în același timp, mult mai ușor.
Astăzi sedanul A8 este considerat unul din cele mai eficiente modele din sectorul său în materie de consum și emisii de gaze. Spre exemplu, versiunea echipată cu motorul pe benzină de 2.8 litri, cu tehnologia de injecție FSI, emite 199 de grame de dioxid de carbon pe kilometru și are un consum mediu de 8.3 litri la 100 km, de departe cel mai bun rezultat din segment. Gama de propulsoare este formată din cinci motoare pe benzină V6,V8, W12 și două diesel de 3.0 și 4.2 litri, cuplate la una din cele trei transmisii, manuală, automată Tiptronic și multitronic CVT.
Anul trecut, limuzina A8 a primit un binemeritat facelift pentru un model ajuns deja la jumătatea carierei.