O parte din taloanele emise în cadrul Programului național privind evaluarea stării de sănătate a populației și care nu au ajuns la destinație au fost retrimise la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate pentru a fi redistribuite. Patru mii de plicuri conținând scrisorile de informare și taloanele securizate vor fi sortate în următoarele 2-3 zile, iar începând de luni, 8 octombrie, persoanele care au depus cereri la CAS și ale căror taloane se află printre cele primite de la București vor fi anunțate pentru a le putea ridica. De asemenea, persoanele născute în lunile iulie și august și care nu au primit aceste taloane sunt rugate să sune, începând de luni, la CAS (tel. 522675, 520496) pentru a afla dacă taloanele lor se regăsesc printre cele primite de la București. Aceste taloane sunt realizate de Ministerul Sănătății Publice și Casa Naționala de Asigurări de Sănătate și sunt distribuite de la București prin Compania Națională „Poșta Română”, direct către populație. Plicurile sunt înmânate fie destinatarului, fie membrilor majori ai familiei acestuia, ce locuiesc la aceeași adresă. Persoanele care nu sunt găsite la domiciliu de către factorul poștal primesc un singur aviz de înștiințare prin care sunt invitate, în termen de 3-4 zile lucrătoare, la sediul oficiului poștal de care aparțin pentru a-și ridica personal trimiterile. Dacă persoanele nu se prezintă la oficiile poștale în acest termen, taloanele sunt returnate la Casa de Expediții București. După sortarea pe județe, plicurile sunt aduse din nou în Suceava, de această dată la sediul Casei Județene de Asigurări de Sănătate, instituție care verifică motivele pentru care taloanele respective nu au fost distribuite, prin confruntarea cu bazele de date existente. Plicurile care nu au fost respinse din motive precum decesul sau plecarea din țară a persoanei vor fi redistribuite. Beneficiarii născuți în lunile iulie și august care nu au primit încă taloanele le pot obține prin depunerea unei sesizări în acest sens, însoțită de o copie după buletinul de identitate la sediul CAS. În cazul în care pe taloane se găsesc date de identificare greșite sau beneficiarul a pierdut talonul, se aplică același procedeu, pentru ca acestea să fie retipărite.





