Șoferii au observat de câteva zile că au apărut gropi multe și deranjante pe șoseaua de centură a Sucevei, pe sectorul spre Pătrăuți, chiar cel pe care a fost așternut covor asfaltic în acest an, la finele lunii mai și la început de iunie.
Asfaltul s-a degradat pe fondul ploilor, evident fără ca asta să facă normală situația.
Constructorul care a așternut acest covor, firma suceveană Autotehnorom, a reacționat și susține că nu are nici o vină, în condițiile care s-a turnat covorul peste o structură de drum deja foarte precară.
Managerul firmei, Ioan Vasile Rîpan, a transmis, mai plastic, că a turnat ”covor asfaltic pe pământ de flori” și a avertizat în acest sens administratorul drumului.
„Înainte de așternerea covorului asfaltic pe acest sector 2 al Variantei ocolitoare Suceava, am atenționat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași că acesta n-o să țină și vor apărea găuri, din cauză că nu s-a rezolvat problema capacității portante a drumului.
În acest context, al lipsei capacității portante, constatată de laboratorul CESTRIN al CNAIR ca fiind una mediocră/rea, nu mi-am putut asuma răspunderea de așternere a covorului asfaltic pe contractul de investiție inițial, cu perioadă de garanție de 7 ani, și am încetat acel contract”, a explicat omul de afaceri.
Totuși, conducerea DRRP Iași a insistat pentru așternerea covorului asfaltic pe contractul de întreținere cu Autotehnorom, fără garanție din partea constructorului și fără a fi rezolvată problema capacității portante înainte de așternerea asfaltului.
Un adevăr este că acest sector al șoselei de centură nu a fost niciodată finalizat în baza contractului inițial, iar acea expertiză privind calitatea mediocră/rea a infrastructurii era cunoscută de toți cei din domeniu.
Tot firma Autotehnorom a avut inițial contract pentru finalizarea șoselei, dar, în baza acelei expertize, nu a dorit să continue investiția, tocmai pe argumentul că lucrările nu vor ține.
Managerul Autotehnorom a transmis totuși că va repara din nou drumul, în această toamnă, imediat ce vremea o va permite, însă din nou nu poate garanta sub nici o formă că va rezista pe un termen mai lung.
După publicarea articolului inițial din Monitorul de Suceava, compania ne-a transmis un comunicat care a adus câteva date în plus:
„Autotehnorom a întocmit o expertiză tehnică, care a propus o soluție de ranforsare a sistemului rutier. Aceasta prevedea: reparații și plombări la nivelul stratului existent, urmate de aplicarea unui geocompozit antifisură și a două straturi de mixtură asfaltică (stratul de legătură – binder și stratul de uzură).
După rezilierea contractului inițial, în baza unui contract de întreținere încheiat cu Autotehnorom – fără garanție din partea constructorului și fără remedierea problemei capacității portante – DRDP Iași și-a asumat și a dispus frezarea stratului existent în grosime de 4 cm și așternerea doar a unui covor asfaltic (stratul de uzură). Urmările acestor decizii sunt, din păcate, evidente.
Cu toate acestea, în măsura în care condițiile meteorologice o vor permite, Autotehnorom va interveni local pentru plombarea gropilor apărute și pentru eliminarea disconfortului resimțit de participanții la trafic”.






