Ford este trup și suflet pentru automobilul global.
O demonstrează chiar noul Fiesta, primul model care va afișa aceeași identitate estetică pe majoritatea piețelor lumii.
„Același automobil pentru toată lumea” pare să fie deviza sub care va lucra de acum încolo gigantul american. Declarația lui Joe Bakaj, vicepreședinte al departamentului de dezvoltare Ford Europe, este elocventă: „Mai mult decât oricând, suntem interesați să extindem gama noastră de produse globale. Fiesta deschide drumul pentru alte automobile extraordinare destinate clienților din întreaga lume. Vehiculele se află deja în plin proces de dezvoltare misiune de care se va ocupa Ford Global Product Development”.
Dacă până mai ieri americanii refuzau să-și vândă marfa folosind un design unic, din dorința de a oferi automobile adaptate locului, astăzi compania merge pe o direcție cu totul diferită.
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, Ford a lansat noua generație Fiesta pe piața chineză, model care în proporție de 99% este unul și același cu modelul ce a debutat în martie 2008 la Geneva.
Interesant este că în China a fost prezentată publicului Fiesta S, o versiune sport, prima de acest fel pentru micul vehicul din clasa B. Ford a surprins pe toată lumea lansând un model de performanță, însă susține că, în sectorul său de activitate, Fiesta are foarte puțini rivali ce dispun de o variantă sport.
Din punct de vedere stilistic, diferențele dintre Fiesta și Fiesta S se pot observa la grila trapezoidală a motorului (lipsa baghetei cromate), brațul oglinzilor retrovizoare (vopsit în negru) și eleronul de lunetă.
Cu un limbaj de design preluat de la S-MAX și Mondeo, micul vehicul este o apologie frumos nuanțată la adresa design-ului kinetic. Noua Fiesta S, dar și versiunea obișnuită Fiesta vor fi asamblate în China spre sfârșitul acestui an.