Atănăsoaei: Cine renunță la viață și îmbogățește un dealer de etnobotanice este o vită



Cine renunță la viață și îmbogățește un dealer de etnobotanice este o vită, a declarat miercuri, prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, după lansarea campaniei „NU Etnobotanicelor”, sub sloganul „Diferența dintre un consumator de etnobotanice și o vacă este că ea știe ce iarbă să consume”.
În afișele campaniei Prefecturii Capitalei apar doi bărbați și o femeie care țin fire de iarbă în gură, sloganul fiind: „Diferența dintre un consumator de etnobotanice și o vacă este că ea știe ce iarbă să consume. Consumul de etnobotanice ucide!”.
Întrebat de ce a fost ales acest mesaj pentru campania educațională de conștientizare și prevenire „NU Etnobotanicelor!”, prefectul Capitalei a răspuns: „Cine renunță la viață și îmbogățește un dealer (de etnobotanice, n.r.) este o vită”.
Campania „NU Etnobotanicelor!” a fost lansată în urma unui raport solicitat Centrului de dezintoxicare de la Spitalul de Psihiatrie „Alexandru Obregia” de către Prefectura Capitalei. Rezultatele au indicat un număr tot mai mare de consumatori de etnobotanice în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 35 de ani.
Potrivit raportului, debutul consumului de etnobotanice are loc în jurul vârstei de 15-16 ani, astfel că publicul țintă principal al campaniei este această categorie de vârstă.
Medicii de la Centrul de dezintoxicare al Spitalului „Alexandru Obregia” au mai spus că unii tineri consumatori de etnobotanice prezintă simptome de schizofrenie, existând și cazuri de suicid.
Potrivit prefectului Capitalei, această campanie urmărește să îi facă pe tineri să conștientizeze consecințele consumului de substanțe psihotrope.