Clienții Raiffeisen Bank au fost ținta unui atac de tip phishing, aceștia fiind îndemnați să introducă o parte din cifrele de pe carduri pentru a verifica validitatea accesului la cont, sub pretextul că echipa de securitate a băncii a depistat o încercare de fraudare prin intermediul internetului.
„Prin această notificare vă aducem la cunoștință faptul că echipa de securitate Raiffeisen Bank a stopat un nou atac de tip phishing prin care s-a încercat accesarea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online. Pentru a continua folosirea serviciului de banking online vă rugăm să verificați validitatea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online”, se spune în mesaj.
Apoi, clienții băncii sunt îndemnați să introducă codul de utilizator și parola, precum și ultimele 8 cifre din cele 16 înscrise pe carduri.
După introducerea informațiilor solicitate, utilizatorul este transferat către o pagină fantomă, creată de inițiatorii atacului pe un site al unei companii spaniole, care, ulterior, redirecționează clientul către pagina oficială a Raiffeisen.
„Raiffeisen Online nu-ți va solicita niciodată toate cifrele din seria cardului tău de debit. Într-un asemenea caz te rugăm să contactezi de îndată serviciul suport clienți Raiffeisen Online”, se mai spune în mesaj.
Reprezentanții Raiffeisen au confirmat atacul și au precizat că au luat legătura cu furnizorul de servicii de internet pentru a bloca accesul pe această filieră.
De asemenea, banca reamintește că nu solicită niciodată informații de la clienți în acest mod.
În ultimele luni, au fost consemnate și alte atacuri similare îndreptate asupra clienților băncii, încercări de acest tip fiind semnalate și de BCR, Bancpost, Banca Transilvania și Piraeus Bank.