Aston Martin se dovedește a fi mai prolifică într-un an cu Prodrive decât a fost cu Ford în 13 ani.
Dorința de afirmare este imensă la fel și nevoia de a arăta că luxul și sportivitatea se îmbină maiestuos doar la Aston Martin.
Britanicii au o nouă șansă de a demonstra aceasta prin conceptul V12 Vantage RS, ce se va concretiza în curând în versiune de serie.
La o scurtă privire aruncată asupra prototipului realizăm că mare lucru nu s-a schimbat la partea de design. Spunem doar că prototipul a fost „dublu distilat” în vederea obținerii unui rafinament exemplar. Părțile trecute prin filtru au fost atent selecționate pentru ca nu cumva Vantage RS să se abată de la canoanele mărcii britanice.
Aston Martin își caracterizează noua progenitură drept „concept car de performanță” și chiar au dreptate. Motorul, o unitate cu 12 cilindri dispuși în forma literei V, generează exact 600 de cai putere. Herghelia este capabilă de mari realizări. În 4 secunde demarează până la 100 de kilometri pe oră iar în 8,5 secunde se află deja la 160 km/h.
Pentru a-i da o notă de exclusivitate, Aston Martin a introdus fibra de carbon în compoziția capotei, spoilerului și a ușii portbagajului. Interiorul este conturat în tema coloristică a exteriorului, albastrul polar fiind nuanța dominatoare a mașinii.
Vantage RS a debutat în preambulul lansării unui nou centru de design inaugurat recent de Aston Martin.
Vestea bună este că Aston Martin nu a mai așteptat reacția publicului pentru a vedea dacă se merită sau nu dezvoltat modelul de performanță. Versiune de teste a fost deja zărită pe circuitul de la Nurburgring, ceea ce ne face să concluzionăm că nu lungă va fi așteptarea versiunii de serie.