Aston Martin prezintă puternicul Vantage V12



Aston Martin prezintă puternicul Vantage V12
Aston Martin prezintă puternicul Vantage V12

Aston Martin este una din mărcile pentru care luxul și puterea sunt singurele motive pentru care ar construi mașini. Aceste caracteristici sunt oglindite mai bine pe noul Vantage V12, model ce va fi produs în doar 1.000 de exemplare.
Pentru că Vantage este titulatura folosită de Aston Martin pentru a-și denumi bolizii, nu este nici o surpriză că sub capotă se află un propulsor V12 ce dezvoltă 517 cai putere.
Motorul cu o cilindree de 6.000 centimetri cubi, transmite cuplul de 570 Nm la roțile punții spate, asigurând un demaraj de la 0-100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce viteza maximă atinge 305 km/h.
Bazat pe prototipul V12 Vantage RS, noul coupe beneficiază de o caroserie cu o masă redusă, realizate din materiale compozite, în special fibră de carbon și kevlar. Pentru a se debarasa de kilograme inutile care ar fi afectat performanțele mașinii, Aston Martin a apelat la componente confecționate din materiale ușoare, eficiente și rezistente la uzură: frâne ceramice, apendice aerodinamice din fibră de carbon și jante din aluminiu forjat.
Propulsorul, amplasat longitudinal, este o declinare a unității care animă versiunile DB9, DBS și în ciuda faptului că este mai greu cu 100 de kilograme decât motorul folosit pe V8 Vantage, puterea litrică a agregatului V12 este ceva mai ridicată.
Capota și aripile față sunt echipate cu fante de ventilație, în timp ce spoilerul afișează o extensie cu rol aerodinamic poziționată sub priza centrală de aer. În partea din spate a fost fixat un eleron destul de discret, însă piesa de rezistență este un difuzor imens din fibră de carbon cu o priză de aer pe mijloc și evacuarea dublă cu țevi ovale.
Vantage V12 cântărește doar 1.775 kg și este cel mai puternic automobil de serie construit până în prezent de Aston Martin.
Modelul coupe măsoară doar 4,38 metri lungime și acomodează la interior doar două persoane. Habitaclul este creionat în stilul binecunoscut al britanicilor, pielea fină, accesoriile de natură sportivă și inserturile din aluminiu polisat fiind la ordinea zilei.
Performanțele motorului sunt asociate unei ținute de drum exemplare, în condițiile în care tăria suspensiilor a crescut – cu 45%, garda la sol a fost micșorată cu 15 mm, iar barele stabilizatoare sunt mai puțin flexibile.