Associated Press scade tariful la abonamente



Associated Press (AP) a anunțat că va scădea tarifele pentru informațiile pe care le furnizează abonaților și intenționează să acționeze în judecată toate site-urile care publică materialele sale fără autorizație, informează AFP.
Astfel, prețul unui abonament pentru conținuturile furnizate de Associated Press va fi, anul acesta, de 30 de milioane de dolari, urmând să ajungă la 35 de milioane de dolari în 2010.
Consiliul de administrație a precizat că AP va lasă o inițiativă menită să protejeze conținuturile de furturile din mediul online. „Nu mai putem să stăm deoparte și să privim cum alții ne exploatează munca folosindu-se de teorii legale eronate”, a declarat Dean Singleton, președintele consiliului de administrație al AP.
Oficialii AP au declarat că vor colabora cu diferite site-uri și alți parteneri abonați, urmând să acționeze legal paginile electronice care folosesc articole AP fără a fi abonați ai asociației.
În cadrul consiliului AP nu a fost citat nici un site care să fi folosit astfel de practici, însă numeroase ziare americane au criticat platforme precum Google News, care furnizează link-uri către diferite știri din ziare, fără să împartă veniturile din publicitate cu publisherii.
Aceste decizii au fost anunțate în cadrul adunării generale anuale a asociației, dar și prin intermediul unui comunicat.
În octombrie 2008, Associated Press și-a diminuat tarifele ca urmare a protestelor publicațiilor americane, care au amenințat că vor renunța la abonamente.
Proprietate a peste 1.500 de cotidiene americane, AP a fost ținta criticilor unora dintre membrii săi în ceea ce privește tarifele pentru abonamentele din 2009 și vizavi de decizia de a-și modifica gama tarifară prin instaurarea unui pachet informațional de bază și a unuia premium, la un preț mai mare.
AP este una dintre principalele trei agenții de știri din lume, alături de Reuters și Agence France-Presse.