Fără reclamații

Asociațiile de proprietari din Suceava nu-și fac datoria



Deși reclamațiile sucevenilor privind facturile la utilități „încărcate” fără explicație curg în valuri, acestea nu se materializează niciodată în sesizări scrise.
Fie că este vorba despre încălzire, fie despre apă caldă sau rece, reprezentanții asociațiilor de proprietari reclamă, în cadrul fiecărei ședințe lunare, desfășurate la Primăria Suceava, facturile prea mari care, lunar, îi determină pe suceveni să ceară explicații la casieria asociației din care fac parte.
În acest sens, a fost constituită, la nivelul municipiului Suceava, o comisie formată din reprezentanți ai asociațiilor de proprietari, ai Primăriei Suceava, ai Termica și ACET, precum și ai Metrologiei de Stat și Oficiului Județean de Protecție a Consumatorului.
Comisia poate fi convocată în cazul unor diferențe mai mari cu 15% între cantitățile de apă facturate de ACET și Termica și cele declarate de proprietarii blocurilor respective, în baza citirilor apometrelor de apartament, sau în cazul unor avarii sau pierderi de apă generate de cauze obiective la nivelul conductelor, după branșament.
Potrivit șefului Serviciului Asociații de proprietari, din cadrul Primăriei Suceava, Mihai Hanceriuc, deși comisia a fost constituită de o lună, nici o asociație de proprietari nu a depus vreo sesizare scrisă la Primărie.
Conform regulamentului de funcționare a acestei comisii, asociația de proprietari, sesizată în legătură cu o astfel de problemă, trebuie să demareze verificările apometrelor de apartament pe scara de bloc unde au fost semnalate diferențele mari de consum la apă caldă și rece. Președinții și administratorii asociațiilor trebuie să verifice dacă apometrele sunt corect instalate, dacă sunt corect citite de locatari, dacă sigiliile nu sunt rupte, dacă proprietarii au procese verbale de verificare metrologică a acestora și, mai ales, dacă indicii au fost citiți la o dată apropiată citirii apometrului de branșament.
Verificări numai pe bază de documente Conducerea asociațiilor de proprietari trebuie să prezinte la Serviciul Asociații de proprietari procesul verbal de verificare a apometrelor de branșament, situația cu citirea indicilor declarați de locatari și indicii citiți de comisia de verificare, din care să reiasă diferențele reclamate, dar și factura cu cantitatea de apă caldă și apă rece, facturată în luna respectivă. Comisia constituită la nivel de municipiu, odată ce are toate aceste documente, verifică cele sesizate la asociația de proprietari și la furnizorii de utilități, stabilind și măsurile ce se impun pentru reglementarea situației.
În funcție de rezultatele anchetelor comisiei, vor putea fi dispuse atât măsuri de corectare a situației, cât și măsuri coercitive (de la amenzi până la dosare penale).
Cât despre nemulțumirile legate de factura la încălzire, sucevenii nu au nici o șansă să-și găsească dreptatea nici la Primărie, nici la Oficiul pentru Protecția Consumatorului.
Întrucât proprietarii au contracte individuale cu firmele de repartitoare, singurul lucru ce se poate face este depunerea unei reclamații la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC). Din păcate, de acolo răspunsurile vin fie foarte greu, fie deloc.



Recomandări

Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei

Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei
Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei

Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit

Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit
Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit

Consilierul USR Mihai Anghelea a solicitat conducerii Primăriei Suceava o verificare a stării de funcționare a tuturor hidranților din municipiu