Asistență gratuită și informare pentru consumatori



Consumatorii vor fi informați și asistați gratuit în probleme legate de achiziționarea unui produs sau serviciu ori asupra modului de rezolvare a eventualelor plângeri prin centre de consultanță și informare, constituite ca birouri în structura asociațiilor de consumatori.
Centrele de consultanță vor fi înființate prin hotărâre a adunării generale a asociației de consumatori interesate, conform unei hotărâri aprobate, miercuri, de Guvern.
„Prin activitățile specifice, centrele de consultanță vor contribui la informarea și educarea consumatorului, astfel încât acesta să facă o alegere în deplină cunoștință de cauză”, se arată într-un comunicat al Executivului.
Cheltuielile privind înființarea și funcționarea centrelor de consultanță și informare ale consumatorilor vor fi acoperite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va aproba sau modifica, prin ordin, criteriile de evaluare și selectare a centrelor de consultanță care vor primi sume de la bugetul de stat.