Menținerea tendinței de reducere a subscrierilor pe segmentul auto în acest an va afecta fluxul de lichidități al asigurătorilor, care vor fi nevoiți fie să majoreze tarifele primelor, fie să reducă cheltuielile curente, a declarat, miercuri, directorul general al Allianz-Țiriac, Rangam Bir.
„În condițiile în care și în 2010 au aplicat astfel de măsuri, va fi foarte dificil pentru asigurători să pună în practică aceleași măsuri și în acest an. Piața românească este foarte sensibilă la preț și orice creștere de tarife în cazul polițelor auto aduce pierderi de clienți, care vor căuta oferte mai bune”, a spus Bir, prezent la un seminar pe tema asigurărilor auto.
El a spus că Allianz-Țiriac a decis să renunțe la clienții care pe segmentul auto înregistrau o daunalitate de aproape 150%.
„Acești clienți aduceau pierderi și, prin renunțarea la ei, compania a putut practica tarife mai joase pe alte segmente de clienți. Practic, subvenționăm cotațiile de primă celor care sunt mai responsabili”, a spus Bir.
Reprezentantul Allianz-Țiriac a amintit că piața asigurărilor generale a scăzut în 2010 pe fondul căderii finanțărilor de tip leasing, unde polițele CASCO se încheiau o dată cu semnarea contractului de finanțare.
În plus, a spus Bir, o parte din clienții CASCO au renunțat să își mai reînnoiască polițele, în condițiile în care foarte mulți români s-au confruntat cu diminuarea veniturilor.
„Allianz-Țiriac a încercat să atenueze efectele acestui fenomen prin lansarea de noi polițe, care să țină cont mai bine de cerințele clienților”, a afirmat Bir.
Anul trecut, Allianz-Țiriac a coborât pe locul doi în topul asigurătorilor, cu venituri de 1,03 miliarde de lei, în scădere cu 20% față de 2009.
Piața asigurărilor generale și de viață a scăzut cu 5,7% în 2010, la 8,36 miliarde lei. Regresul a fost efectul reducerii cu 7,5% a subscrierilor pe segmentul asigurărilor generale, la 6,69 miliarde de lei, în timp ce piața asigurărilor de viață a urcat cu 2,32%, la 1,66 miliarde de lei.
Asigurările auto au înregistrat o pondere de 59,8% în totalul subscrierilor pieței, de la 62,9% în 2009.