Expoziție de pictură

„Armonii bucovinene”, la Rădăuți



Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”

La Galeria de Artă din Rădăuți s-a deschis vineri expoziția personală de pictură a artistului plastic Ioan Bodnar, cu genericul „Armonii bucovinene”.
„Unul dintre cei mai mari și mai importanți peisagiști pe care îi are Bucovina”
Expoziția, care prezintă publicului un număr de 50 de lucrări (peisaje și flori), realizate în ulei, culori acrilice și acuarele, este, la interval de 24 de ani, cea de-a doua expoziție personală pe care rădăuțeanul Ion Bodnar o deschide în urbea în care este cetățean.
După 24 de ani de la expoziția de debut, pe care a intitulat-o „Flori pentru mama” (expoziție care a constituit trambulina sa de lansare în cariera artistică), Ioan Bodnar revine pe simeze rădăuțene cu o expoziție personală care, printr-o secvență de tablouri cu flori, rescrie fila de la debutul său expozițional.
Între timp însă, Ioan Bodnar, care, așa cum a remarcat la vernisaj unul dintre discipolii săi, Mihai Ignea (un inginer pe care arta l-a modelat într-atât încât a devenit, la rândul său, dascăl artistic pentru copii), „are două pasiuni, atletismul și pictura”, a devenit unul dintre pictorii care nu mai trebuie să-și semneze lucrările pentru a fi recunoscut, „un artist” – așa cum a spus „jupânu’” Roman Istrati – „care are o identitate recognoscibilă, unul dintre cei mai mari și mai importanți peisagiști pe care îi are Bucovina”.
„Cu oricare dintre lucrările lui s-ar putea ilustra o carte de poezie”
La invitația directorului Casei de Cultură din Rădăuți, Ovidiu Foca, Ioan Bodnar expune acum, la „a treia tinerețe” (când, așa cum a spus el, se pregătește să aniverseze, peste câteva săptămâni, „18 ani de când am împlinit 50”), o selecție de lucrări pe care Roman Istrati le-a calificat ca nefiind doar simple tablouri, ci „stări de suflet”.
Poate de aceea Ioan Bodnar nici nu-și denumește lucrările, considerând că imaginile pe care ni le oferă sunt grăitoare.
Imagini despre care Roman Istrati spune că sugerează mai mult decât ceea ce se observă la prima vedere, pentru că artistul reușește să inducă privitorului propriile sale simțăminte din momentul realizării lucrării.
„Ioan Bodnar – a accentuat el – care este un liric și un sentimental irecuperabil, pictează parfumul florilor, căldura verii, tristețea hibernală. Cu oricare dintre lucrările lui s-ar putea ilustra o carte de poezie”.
“Are stil, / Are culoare, / E Bodnar / În continuare”
De remarcat este și faptul că aproape toate expozițiile colective și de grup la care a participat Ioan Bodnar au avut Bucovina în titlu, așa cum Bucovina este prezentă și în genericul taberei internaționale de pictură pe care a inițiat-o și pe care o coordonează an de an: „Bucovina – trecut, prezent și viitor”.
Dintre cei prezenți la vernisaj, prof. Vichentie Nicolaiciuc, din colectivul de redacție al revistei „Obcina literară”, a subliniat faptul că „Ioan Bodnar nu mai este cel de altădată, a evoluat enorm și poate fi considerat, deși nu este membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România, un pictor profesionist”. Un pictor pe care „bref”, prof. Radu Vizitiu l-a caracterizat prin următorul catren: “Are stil, / Are culoare, / E Bodnar / În continuare”.
„Cea mai frumoasă ieșire la pensie pe care am văzut-o în ultimii 50 de ani”
O expoziție la care „împricinatul”, copleșit de aprecieri, a spus că are sentimentul că se vorbește despre altcineva și nu despre el. Subliniind că tablourile sale sunt prietenii săi, cu care adeseori stă de vorbă, Ioan Bodnar a precizat că, atât în calitate de sportiv, cât și de artist, dorește să fie în continuare „în competiție” („pentru că trebuie, vreau și pot”), adăugând că aprecierile care s-au făcut îl obligă la o nouă expoziție, la care se va prezenta cu lucrări realizate într-o tehnică pe care o exersează alături de prietenul său Radu Bercea.
Este vorba de encaustică, lucrări executate cu culori care conțin ceară și oferă privirii efecte deosebite. Și pentru că, din această lună, Ioan Bodnar a devenit pensionar, Roman Istrati a încheiat spunând că vernisajul din galeria rădăuțeană a fost „cea mai frumoasă ieșire la pensie pe care am văzut-o în ultimii 50 de ani”.


Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Ioan Bodnar
Ioan Bodnar
Ioan Bodnar
Ioan Bodnar
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Ioan Bodnar, Mihai Ignea și Roman Istrati
Ioan Bodnar, Mihai Ignea și Roman Istrati
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”
Expoziția „Armonii bucovinene”


Recomandări

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”
Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Simpozionul Național de Studii Canonice „Tradiție și actualitate: Studiul Sfintelor Canoane în Ortodoxia românească în cei 100 de ani de Patriarhat (1925-2025)”

Simpozionul Național de Studii Canonice „Tradiție și actualitate: Studiul Sfintelor Canoane în Ortodoxia românească în cei 100 de ani de Patriarhat (1925-2025)”
Simpozionul Național de Studii Canonice „Tradiție și actualitate: Studiul Sfintelor Canoane în Ortodoxia românească în cei 100 de ani de Patriarhat (1925-2025)”