Giorgio Armani, Paolo Bulgari, Achille Maramotti, Amancio Ortega și Miuccia Prada au reușit ceea ce pentru mulți părea imposibil – au realizat o avere de câteva miliarde de dolari doar cu ață, ace de cusut și multă fantezie.
După cum informează site-ul Yahoo!News, cei cinci magnați ai modei se află pe lista celor mai bogați oameni din lume, întocmită de revista Forbes, având împreună o avere estimată la 83,4 miliarde de dolari.
Amancio Ortega
Amancio Ortega nu este o persoană foarte cunoscută, nici măcar în țara sa natală, Spania, unde a fost desemnat, ani la rând, cel mai bogat afacerist pe plan național. Aceasta se întâmplă pentru că designerul nu are cultul personalității, cum se întâmplă cu cei mai mulți creatori de modă. Compania sa se numește „Zara”, succesul colecțiilor de haine bazându-se pe folosirea celor mai noi procese de producție. În plus, creatorul a fost mereu cu un pas înaintea curentelor din lumea modei, ghicind primul gusturile cumpărătorilor.
Ortega, în vârstă de 65 de ani, și-a început afacerea realizând rochii în locuința sa, din La Coruna. El a deschis primul magazin „Zara” în 1975, lanțul numărând, în prezent, peste 450 de reprezentanțe, în 29 de țări.
Achille Maramotti
Linia simplă a hainelor create de Achille Maramotti, comercializate sub marca „MaxMara”, se inspiră din materialele clasice pe care le folosește de la înființarea companiei.
Încă din 1951, averea lui Maramotti era estimată la un miliard de dolari. În acea perioadă, el se concentra numai asupra hainelor bărbătești, cu tendințe conservatoare.
În prezent, compania este administrată de Luigi Maramotti, nepotul cel mare al designerului, acesta din urmă refugiindu-se într-un castel din Italia.
Paolo Bulgari
Cea mai bună decizie pe care a luat-o Paolo Bulgari vreodată a fost să-și convingă nepotul din partea surorii sale, Francesco Trapani, să preia mica sa afacere cu bijuterii. În 1984, Trapani, care avea doar 27 de ani, a reușit să implice marca Bulgari în fabricarea mai multor produse de lux, cum ar fi parfumurile, ceasurile sau ochelarii de soare, care, în prezent, sunt foarte căutate de cunoscători.
Totul a pornit de la un magazin micuț, pe care Sotirio Bulgari, un grec expatriat, l-a deschis în Roma, în 1884. Afacerea s-a dezvoltat ulterior, ajungând de la șase magazine, în 1985, la 128 și un venit anual de 669,8 milioane de dolari.
Giorgio Armani
Un om extrem de ambițios, Giorgio Armani (în imagine alături de Sophia Loren) și-a construit marca, ce valorează, în prezent, un miliard de dolari, încălcând tiparele modei clasice de la sfârșitul anilor ’50. Se spune că Armani a renunțat la studii pentru a vinde cravate, într-un magazin din Milano. Mai târziu, el a fost angajat de compania italiană „Nino Cerruti”, unde a învățat totul despre modă.
În 1975, Armani și-a început propria afacere, după ce și-a vândut mașina, pentru a face rost de bani. Cinci ani mai târziu, el a creat garderoba lui Richard Gere, în pelicula „American Gigolo”.
La aniversarea a 25 de ani de la înființare, compania lui Giorgio Armani a înregistrat un profit anual de 117,5 milioane de dolari.
Miuccia Prada
Primul magazin „Prada” a fost inaugurat în 1913, în cadrul Galeriei „Vittorio Emanuele II”, din Milano, unde Mario Prada vindea costume din piele de morsă afaceriștilor europeni.
După 65 de ani, nepoata lui Mario Prada, Miuccia, a preluat afacerea, având în prezent un lanț de peste 100 de magazine, în întreaga lume. (Click News)
