ARBOmedia, compania al cărei contract de administrare a spațiului publicitar al TVR expiră la 1 ianuarie, spune că afirmația lui Tudor Giurgiu referitoare la pierderea unor sume importante de bani din cauza contractelor de publicitate în sistem barter este „neargumentată și tendențioasă”.
Președintele-director general al Societății Române de Televiziune (SRTV) a declarat miercuri că TVR ar fi pierdut aproximativ două milioane de euro, în perioada 2002-2005, din cauza unor contracte cu decontare în publicitate realizate prin intermediari. El a dat ca exemplu Ager Leasing, companie de la care s-au achiziționat calculatoare.
În replică, ARBOmedia susține într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX că în cazurile în care SRTV oferea câștigătorilor diferitelor licitații valoare compensată în spațiu publicitar, regia de publicitate a controlat atent atât piața pe care furnizorii de barter și-au desfășurat activitatea de vânzare a respectivelor spații publicitare, cât și prețurile de decontare pe fiecare client în parte.
ARBOmedia spune că aceeași procedură a fost aplicată și în cazul Ager Leasing. „Mai mult, volumul uriaș pentru acea vreme al acestui contract – de 2,1 mil USD, îl îndreptățea pe acesta să primească de departe cel mai bun preț”, spun reprezentații regiei de publicitate. Ei adaugă că afirmația potrivit căreia TVR ar fi putut avea un plus de aproximativ 2 milioane de euro atâta vreme cât întreaga valoare a contractului cu Ager Leasing a fost de 2,1 milioane de dolari este „neargumentată și tendențioasă la adresa ARBOmedia”.
În plus, regia de publicitate susține că, în urma analizei interne solicitate recent de TVR, s-a confirmat că prețurile de decontare ale diferiților clienți aduși de Ager Leasing s-au situat în vecinatatea prețului mediu anual practicat de ARBOmedia pentru toți clienții săi cumpărători de spațiu de la televiziunea publică. „Mai mult decât atât, numai în primul an, Ager Leasing a adus nouă clienți noi care nu-și făcuseră publicitate pe canalele SRTV în anul anterior”, spun reprezentanții regiei de publicitate.
Totodată, ARBOmedia spune că a încurajat numai acele contracte de barter generatoare de creșteri de venituri de publicitate, dând prioritate contractelor de publicitate cash. „Mărturie clară este descreșterea semnificativă, de la an la an, a cuantumului barterelor în veniturile de publicitate SRTV: 70% în 1999, anul dinaintea parteneriatului cu ARBOmedia, versus 23% în anul 2004”, se mai arată în comunicat.
Tudor Giurgiu a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că „există semnale că s-a instituit un sistem de intermediere între anumiți clienți care cumpărau tradițional publicitate la TVR înainte de 2002 și compania care gestiona spațiul de publicitate”. „Din estimările noastre, TVR ar fi putut avea un plus de două milioane de euro, în perioada 2002-2005, dacă nu ar fi existat acești intermediari”, a spus el. Giurgiu a precizat că televiziunea publică a solicitat de la ARBOmedia o situație a spațiului publicitar consumat de Ager Leasing, precum și numirea clienților care mai cumpăraseră spațiu publicitar prin ARBO, înainte de a intra prin Ager.