Doar puțin peste jumătate (56%) dintre posesorii de autoturisme din România merg la service pentru rezolvarea problemelor mașinii, restul preferând să se ocupe personal sau să apeleze la persoane cu cunoștințe în domeniu, potrivit unui studiu al portalului Auto.ro și firmei de cercetare Daedalus.
De asemenea, analiza arată că majoritatea celor care ajung la service solicită revizii (42%), inspecția tehnică perioadică (35%) și schimbări de consumabile (23,5%). Doar 21% dintre respondenți au mers la service pentru reparația vehiculului.
Dintre conducătorii care duc mașina la centrele specializate, aproape 60% preferă service-urile independente, iar restul caută reparatori agreați de producătorul mașinii.
De asemenea, 46% dintre respondenți au declarat că nu au avut probleme cu autoturismul în ultimile 12 luni, restul raportând defecțiuni mecanice (25,5%), nereguli legate de instalația electrică (13%) și alte probleme.
Din studiul celor două firme reiese și că posesorii auto sunt mai mulțumiți de serviciile personalului centrelor de reparații și calitate, mai puțin de preț și operativitate. BMW, Mercedes, Audi, Skoda, Fiat și Volkswagen conduc în topul satisfacției referitoare la calitatea lucrării service-ului. Fiat, BMW, Audi, Skoda, Opel și Mercedes conduc clasamentul satisfacției după preț.
Analiza mai arată că circa 40% dintre mașini au fost produse în perioada 1990-2000, 35% între 2000 și 2005, 20% după 2005 și 5% înainte de anul 1990.
Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-octombrie 2010 pe un eșantion de 13.751 de șoferi, prin sondare efectuată online.