Aproape 60.000 de înjurături primite de operatoarele de „112”



Înființat la Suceava din luna noiembrie a anului trecut, Serviciul de urgență „112” a devenit ținta glumelor de prost gust și a injuriilor. Pentru că este gratuit și poate fi accesat din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, 112 e bombardat în fiecare zi cu tot felul de apeluri care mai de care mai ciudate. Astfel, în scurt timp s-a ajuns ca majoritatea apelurilor primite la 112 să fie „condimentate” cu înjurături, alarme false sau propuneri indecente. Potrivit statisticilor prezentate în cadrul unei conferințe de presă, de șeful Serviciului, căpitan Mihai Agafiței, de la înființare și pînă în prezent s-au primit nu mai puțin de 376.951 apeluri care nu fac obiectul numărului unic 112. Dacă peste 136 de mii au fost apeluri greșite, aproape 60.000 de apeluri au fost injurioase. Mihai Agafiței a dat și exemplul a două puștoaice de liceu care au dat de pe un telefon mobil cu cartelă, dintr-un internat din municipiul Suceava, sute de apeluri în doar o singură zi, înjurîndu-le ca la ușa cortului pe operatoare. Totuși, această problemă a apelurilor injurioase ar putea fi rezolvată destul de simplu, mai ales că datele de identificare ale celor care sună pot fi aflate fără prea mari eforturi, datorită tehnicii de ultimă oră cu care este dotat acest serviciu „112”. Lucrurile ar sta cu totul altfel dacă cei care și-au făcut un hobby în a suna la 112 ar începe să fie trași la răspundere. Potrivit legii, se interzice utilizarea numărului 112 în scopuri ce nu reprezintă apeluri de urgență: „apelarea abuzivă sau alertarea falsă a centrelor pentru preluarea apelurilor de urgență constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000.000 la 5.000.000 de lei (n.r.-Legea 398/2002)”.