Un număr de 485 de formulare europene au fost eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, anul trecut, pentru persoanele care au necesitat tratament în statele membre ale Uniunii Europene în baza Regulamentelor europene de securitate socială.
Purtătorul de cuvânt al instituției, Anda Sălăgean, a informat că cele mai solicitate au fost formularul E 107, care reprezintă o cerere de atestat privind dreptul la prestațiile în natură (instituția din statul UE solicită informații privind calitatea de asigurat a cetățeanului român), și formularul E 121 (S1), care este un atestat pentru înscrierea titularilor de pensie, a membrilor familiei acestora și actualizarea listelor (pensionarii și membrii familiei care au rezidență în alt stat membru UE).
Numărul cardurilor europene de asigurat eliberate de CAS în 2011, în creștere cu 27,3%
De asemenea, foarte multe solicitări s-au înregistrat și pentru formularele E 106 (S1), document ce se constituie într-un atestat privind dreptul la prestațiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care își au reședința într-un alt stat decât statul competent (pentru persoanele asigurate în România, care sunt remunerate de un angajator român, dar care au rezidență în alt stat membru UE), și E 001 – schimb de informații privind persoanele asigurate între instituții din țările UE.
Anda Sălăgean a adăugat că, în 2011, au fost eliberate 6.567 de carduri europene sau certificate provizorii de înlocuire, cu 27,3% mai multe decât în 2010, când au fost eliberate 5.157 de carduri.
Ea a subliniat că, anul trecut, CAS Suceava a plătit pentru asigurații care au beneficiat de servicii medicale acordate într-un stat membru UE suma de 424.957 de lei. Acest subcapitol a reprezentat 0,15% din totalul serviciilor decontate.