O provocare nouă

Aproape 300 de elevi de clasa a IV-a au absentat de la evaluările organizate în premieră, de Ministerul Educației



După proba de limba română, evaluarea națională pentru clasa a IV-a va continua vineri, cu proba de matematică
După proba de limba română, evaluarea națională pentru clasa a IV-a va continua vineri, cu proba de matematică

Elevii de clasa a IV-a au început, de ieri, testele de evaluare națională pe care le susțin, în premieră, din acest an. Prima probă a fost cea de limba română, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educației Naționale. La nivelul județului Suceava, 7.136 de elevi au fost evaluați la prima probă. Potrivit datelor transmise de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Suceava, „din cei 7.735 de elevi din județ, 289 au absentat de la această testare”.
Nivelul de dificultate a cerințelor a fost unul mediu, elevii având 60 de minute la dispoziție pentru a rezolva subiectele.
În funcție de așezarea în bancă, elevii au avut de rezolvat două tipuri de teste, fiecare cu câte 15 cerințe, care au vizat evaluarea competențelor de înțelegere a unui text.
Unele întrebări au avut variante de răspuns, elevul trebuind să o aleagă pe cea corectă, iar pentru altele, acesta trebuia să completeze răspunsul în scris.
Cerințele nu au urmărit să verifice cunoștințele acumulate de copii de-a lungul anilor de studiu, ci modul în care ei pot să înțeleagă, să interpreteze și să sintetizeze informațiile din textul la prima vedere. Fiecare cerință a făcut referire la conținutul fragmentului pe care elevii l-au avut de citit.
Elevii au fost mulțumiți de cerințe
Puși pentru prima dată în fața unor testări naționale, elevii de clasa a IV-a au mărturisit că au trecut cu brio de prima evaluare „serioasă” din viața lor. După aproximativ o oră, micuții au scăpat de emoții și au răsuflat ușurați dat fiind faptul că dificultatea cerințelor a fost sub așteptările lor.
Emanuel este elev în clasa a IV-a la Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava, iar referitor la cerințele testării de ieri acesta a mărturisit că au fost ușoare. „A fost foarte bine, exercițiile au fost ușoare, nu am avut probleme să le înțeleg. Nu mi-a fost greu deloc. Am mai făcut și pregătire la clasă, cu doamna învățătoare, pentru acest examen. Merit un minus Foarte bine”, a spus elevul la ieșirea de la examen.
Cu brio a trecut de prima testare și colegul său Mihnea, acesta declarând: „A fost o testare ușoară, dar cam lungă, sincer. Timpul a fost ok, am terminat cerințele cam la jumătatea timpului. Nu am avut nici o cerință pe care să n-o înțeleg. M-am așteptat la subiecte foarte grele, dar nu a fost așa”.
La rândul său, Alexandra, elevă la același colegiu, a spus că „poveștile din test erau destul de haioase. Sunt mulțumită de cum m-am descurcat și cred că voi lua o notă mare”.
Subiecte asemănătoare au fost rezolvate la clasă
Elevii au avut câteva săptămâni la dispoziție pentru a se familiariza cu noile tipuri de teste, variante asemănătoare de cerințe fiind rezolvate la clasă.
Potrivit prof. Gabriela Mihai, director al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Suceava, „elevii nu primesc note sau punctaje. Nu vorbim de un rezultat care să le afecteze situația lor școlară prezentă sau viitoare. Evaluarea s-a desfășurat în condiții obișnuite. Elevii nu au fost așezați în ordine alfabetică, nu au fost mutați din clasele lor sau din băncile lor. Singurul lucru diferit a fost faptul că în clasă erau două cadre didactice, un administrator de test și un alt cadru didactic de la învățământul primar”.
Tezele vor fi corectate de o comisie de evaluatori formată din învățători de la alte clase.
După proba de limba română, evaluarea națională pentru clasa a IV-a va continua joi și vineri, cu probele de limbă maternă și matematică.




Recomandări

Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, i-a premiat pe elevii cu cele mai mari medii la bacalaureat și evaluarea națională

Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, i-a premiat pe elevii cu cele mai mari medii la bacalaureat și evaluarea națională