Criză profundă

Aproape 300 de angajați ai CFR Marfă din Suceava, trimiși acasă



Vremuri tulburi pentru angajații CFR Marfă din județul Suceava. Sute de oameni vor fi trimiși acasă, dar starea de incertitudine continuă în rândul salariaților din acest sector, mai ales că listele cu disponibilizați se modifică de la o zi la alta.
Anunțul oficial potrivit căruia peste 6.500 de salariați ai CFR Marfă vor fi concediați a provocat neliniște și printre oamenii care lucrează la această companie în județul Suceava. Toți oamenii au intrat în panică și încearcă să-și salveze pe ultima sută de metri locurile de muncă. Dacă în urmă cu aproximativ două luni se preconiza trimiterea în șomaj a circa 200 dintre cei 650 de salariați ai CFR Marfă din județ, între timp, numărul a crescut până la aproximativ 300. Un număr exact nu este cunoscut de nimeni, pentru că ceea ce se stabilește astăzi nu mai este valabil mâine. Numărul posturilor ce vor fi restructurate la nivel național se cunoaște deja, dar salariații din provincie încă își fac iluzii și își pun speranțe că aceste noi concedieri nu-i vor viza personal, ci pe colegii lor.
Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Suceava a primit deja 111 notificări privind disponibilizările colective care vor avea loc la CFR Marfă. Notificări similare s-au depus și în alte județe, Constanța, Iași, Brașov sau în București, și asta pentru că o serie de cărți de muncă se află la instituția „mamă”.
Concedierile vin în contextul în care salariații acestei companii au fost obligați să stea acasă perioade îndelungate din a doua parte a anului trecut, încasând doar 75% din salariul de bază.
Ce rămâne din CFR?
Plecarea unui număr atât de mare de persoane din structurile CFR Marfă va avea consecințe pe termen lung atât asupra familiilor afectate de concedierile colective, cât și asupra sistemului, în general.
Viitorii șomeri spun că restructurările actuale au fost gândite și puse la punct de oameni cu funcții de conducere din cadrul SNCFR, cu complicitatea unor oameni politici. Salariații sunt de părere că o companie de anvergura și importanța CFR Marfă nu avea voie să aibă problemele actuale.
„Transportul pe calea ferată a fost distrus sistematic. Mai bine zis, a fost transferat către anumite firme private. Șefii acestora s-au folosit de influență, informații și relațiile politice pentru a pune mâna pe contracte avantajoase. Au beneficiat și de sprijinul din interior al unor persoane cu funcții de conducere, iar de aici și până la distrugerea CFR Marfă nu a fost decât un singur pas”, a explicat unul dintre salariați ce anume s-a petrecut în ultimii ani.
Dacă pentru cei 300 de oameni care pleacă acasă începând de la 1 martie se știe că vor primi ceva salarii compensatorii, în funcție de vechimea în muncă, viitorul celor care își păstrează locurile de muncă rămâne la fel de incert, o nouă repriză de concedieri putând fi decisă oricând, ținând cont de actuala criză economică și de scăderea drastică a transportului de marfă.



Recomandări

40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava. Șoferii nu vor scăpa de amendă dacă reduc viteza doar unde este radar

În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor

În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor
În Vatra Dornei a fost inaugurat noul ambulatoriu integrat cu 17 specializări al Spitalului Municipal, care va deservi întregul bazin al Dornelor