Românii preferă în proporție de 45% service-urile auto de marcă, pentru 28% primează prețul oferit de unitățile independente, iar 27% își repară singuri mașina, conform unui studiu realizat de Auto.ro și compania de cercetare de piață Daedalus Millward Brown.
Românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis și calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care merg la un service independent sunt mai mulțumiți de prețul lucrării, arată autorii studiului, într-un comunicat.
Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice, în proporție de 30%, și cu uzura altor componente (25%). Totodată, 35% dintre respondenți susțin că nu au avut probleme cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.
În topul preferințelor românilor privind nivelul de satisfacție față de service se află marca Nissan, cu cel mai mare număr de respondenți foarte mulțumiți, respectiv 49,7%, urmată de Skoda – 48,6% și Chevrolet – 48,4%.
Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluția prețurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacției față de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11,34%, Skoda de 8,63% și KIA de 5,62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creșteri de preț sunt Audi (9,81%) și BMW (5,43%).
„Analiza pieței serviciilor auto din România” este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro în parteneriat cu compania de cercetare de piață Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada mai-octombrie 2011, pe un eșantion reprezentativ de 26.525 respondenți cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.
Studiul Auto.ro – Daedalus releva în martie anul trecut că doar puțin peste jumătate (56%) dintre posesorii de autoturisme din România merg la service pentru rezolvarea problemelor mașinii, restul preferând să se ocupe personal sau să apeleze la persoane cu cunoștințe în domeniu.