Aproape 20.000 de abateri la regimul vitezei, constatate pe DN1



Aproape 20.000 de abateri la regimul vitezei, constatate pe DN1
Aproape 20.000 de abateri la regimul vitezei, constatate pe DN1

Aproape 20.000 de abateri la regimul viteziei au fost constatate pe DN 1, cu ajutorul camerele de supraveghere a traficului rutier, de la a căror instalare nu au mai avut însă loc accidente grave, generate de viteza excesivă sau depășirea neregulamentară.
Comisarul șef Dumitru Jianu, adjunctul șefului Direcției Poliției Rutiere, din Inspectoratul General al Poliției Române, a declarat, joi, că sistemul de supraveghere video a traficului rutier pe segmentul de drum București – Ploiești – Sinaia – Azuga a înregistrat, în perioada 12-21 decembrie, 861.150 de autovehicule care au circulat pe această porțiune.
Comisarul șef Jianu a precizat că analiza de trafic relevă că media zilnică este de 46.998 de autovehicule pe sectorul București-Otopeni, 22.568 pe sectorul Potigrafu-Bărcănești și 16.549 pe sectorul Comarnic-Sinaia.
”De remarcat este faptul ca 52 la sută din volumul de trafic înregistrat la ieșirea din Capitală se disipează în zona metropolitană, respectiv București-Otopeni-Snagov. Volumul de trafic a înregistrat cele mai mari valori în ziua de duminică, 18 decembrie, când au fost 64.242 de autovehicule pe sectorul București-Otopeni, dintre care 47.481 pe sensul Ploiești-București, rezultând 5.698 de vehicule la ora de vârf, depășindu-se cu peste 70 la sută capacitatea de circulație a drumului, de 3.200 de vehicule pe oră pe sens”, a spus Jianu.
El a menționat că viteza medie de circulație în localități a înregistrat o scădere, de la 73 de kilometri pe oră la 52 de kilometri pe oră.
Potrivit comisarului șef Jianu, în această perioadă, au fost constatate 19.229 de abateri la regimul vitezei, dintre care în 76 de cazuri s-a înregistrat depășirea vitezei cu mai mult de 50 de kilometri pe oră. Totodată, au fost procesate 5.937 de abateri de depășire a vitezei legale, fiind întocmite 2.543 de procese-verbale de contravenție și 3.394 de înștiințări adresate persoanelor juridice, pentru comunicarea numelui conducătorului auto. Restul abaterilor urmează să fie procesate și transmise contravenienților.
Jianu a subliniat că, de când au fost montate camerele de supraveghere, nu a fost înregistrat nici un accident cu consecințe grave și care să aibă drept cauză viteza excesivă sau depășirea neregulamentară.
Totodată, fluența traficului nu a înregistrat modificări față de situația anterioară punerii în funcțiune a sistemului, sistemul de monitorizare având efecte pozitive asupra securității rutiere. ”S-a intrat într-o stare de normalitate prin respectarea legii, care a devenit regulă, abaterea de la norma rutieră fiind o excepție, în contradicție cu situația anterioară, când raportul era invers”, a spus Jianu.
Începând din această lună, zeci de camere video mobile supraveghează zi și noapte traficul rutier pe sectorul București-Ploiești-Sinaia-Azuga al DN1, abaterile fiind însă sancționate începând de luni. Contractul încheiat de Inspectoratul General al Poliției Române cu Alcatel vizează o porțiune de 140 de kilometri a DN1, și anume de la București la Azuga, fiind instalate în jur de 60 de videocamere cu aparate radar coordonate de trei dispecerate.
Sistemul este compus din trei subsisteme independente, coordonate prin câte un dispecerat de Poliție Rutieră, în Bărcănești, Academia de Poliție (București) și Sinaia. Primul dispecerat supraveghează videocamerele amplasate în zonele Băneasa, INMH, Academia de Poliție, Lukoil Otopeni, Agip Otopeni, Balotești, Tâncăbești și Ciolpani; al doilea cuprinde zonele Potigrafu, Puchenii Mari, Bărcănești, Postul de Poliție Bărcănești, Centura Ploiești Vest, Ploiești Metro; iar ultimul – Comarnic, intersecția DN1 cu DN 71, intersecția DN1 cu bulevardul Ferdinand (ambele intersecții în Sinaia), Bușteni și Azuga.
Conform polițiștilor, acest sistem înregistrează cazurile de nerespectare a vitezei legale cu o abatere maximă de doi la sută și poate calcula viteza medie pe anumite tronsoane de drum. Mai mult, polițiștii afirmă că aparatele antiradar nu mai au „nici o valoare”, sistemul funcționând pe baza amprentei magnetice și nu a undelor radio.