Aproape 1,7 milioane de apeluri înregistrate de Telefonul Copilului în zece ani de existență



Asociația Telefonul Copilului a primit în cei zece ani de existență aproape 1,7 milioane de apeluri, de la copii și adulți, pentru semnalarea unor abuzuri sau încălcări ale drepturilor minorilor, în 35.000 dintre cazurile semnalate fiind necesară intervenția autorităților.
Nevoia de comunicare cu părinții, molestarea fizică, abuzul emoțional, neglijența, neînțelegerile din familie, depresia, problemele sentimentale, abuzul sexual sau tentativele de suicid sunt principalele probleme pe care copiii le-au semnalat consultanților care răspund la 116 111, Telefonul Copilului.
„Zece ani de existență înseamnă foarte mult, nu în timp, ci din punct de vedere al cazurilor soluționate împreună cu autoritățile abilitate. (…) Problemele cu care se confruntă copiii din România variază de la nevoia de comunicare cu părinții (72 la sută), tristețe și singurătate (38 la sută), probleme afective cauzate de divorțul părinților (32 la sută), probleme sentimentale (19 la sută). Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociația Telefonul Copilului la numărul 116 111 a crescut îngrijorător, de la an la an, în medie cu 98,55 la sută în ultimii trei ani”, a declarat, la aniversarea a zece ani de activitate, directorul executiv de la Asociația Telefonul Copilului, Cătălina Florea.
Din 2001, consultanții au preluat aproape 1,7 milioane de apeluri, totalizând 12.000.000 de minute de consiliere, iar durata unui apel a fost de 10-20 de minute.
Cele mai multe apeluri au fost primite din județele Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Galați, Teleorman, Ilfov și din București (Sector 5).
„Suntem mulțumiți că am reușit să intervenim pentru soluționarea unui număr impresionant de cazuri, alături de autoritățile abilitate. Este, însă, îngrijorătoare rata de creștere a numărului de abuzuri înregistrate – vorbim de dublare de la an la an – și nu putem scăpa din vedere cazurile care nu au ajuns la cunoștința noastră, dar în care dorim să ne implicăm. Avem girul beneficiarilor noștri – 74,50 la sută dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi – ceea ce înseamnă că eforturile pentru a ajunge la cât mai multe cazuri sunt mai mult decât justificate”, a mai declarat Cătălina Florea.
Cele mai multe apeluri (48,72 la sută) vin din mediul rural, 38,31 la sută din urban, în celelalte cazuri apelanții refuzând să spună de unde sunt.
Gupele de vârstă care apelează cel mai des la asistența și îndrumarea oferite de consilierii Asociației Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani (32,53 la sută) și 13-15 ani (34,31 la sută).
Asociația Telefonul Copilului sărbătorește și zece ani de parteneriat cu Romtelecom, care pune la dispoziție gratuit linia telefonică 116 111.
Directorul de comunicare de la Romtelecom, Cristina Popescu, a declarat că, pentru a marca acest eveniment, în Parcul Carol din Capitală vor fi amplasate siluete de copii, fiecare dintre ele având povestea unui copil care a sunat la Telefonul Copilului.
De asemenea, tot pentru a sărbători o decadă de parteneriat, la Arenele Romane s-a realizat o fotografie record cu cele mai multe zâmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluționate de Asociația Telefonul Copilului împreună cu autoritățile abilitate.
Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecției drepturilor copilului. Organizația oferă informare cu privire la promovarea și respectarea drepturilor copiilor, consiliere cu privire la promovarea și respectarea drepturilor celor mici, îndrumare către instituțiile în măsură să acorde asistența necesară, urmărirea modului de soluționare a cazurilor și monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate și informarea instituțiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii.
În 2010 și 2011 organizația a primit trei premii la Gala Societății Civile.