Municipalitatea suceveană va trebui să funcționeze după o nouă organigramă, cu un număr de posturi mult mai mic decât era admis până acum.
Ca urmare a Ordonanței de Urgență a Guvernului 77/2013, privind desființarea posturilor vacante din sistemul bugetar, Primăria Suceava trebuie să reducă schema de funcționare cu aproximativ 150 de posturi.
„De această ordonanță este afectată și Primăria Suceava, unde avem 152 de posturi vacante. Dintr-un total de 747 de posturi aprobate, avem ocupate 595. Avem și o serie de posturi unice, care, conform legii, se pot păstra, astfel încât numărul de posturi ni se reduce la aproximativ 600”, a precizat șeful municipalității sucevene, Ion Lungu.
Noile organigrame trebuie transmise la nivel central în termen de 30 de zile de la apariția OUG-ului în Monitorul Oficial.
„Există riscul să se desființeze o serie de servicii sau direcții, pentru că salariile din administrația publică sunt destul de mici, dacă le diminuăm și pe acestea, nu motivăm salariații să lucreze. Vom avea discuții, sper să facem o organigramă care să ne permită funcțiile actuale”, a precizat Ion Lungu.
Edilul sucevean consideră că ar fi mai corect ca posturile să fie date în administrarea Consiliului Local, ca organigrama să fie făcută după necesitățile municipalității
„Anularea acestor posturi vacante nu rezolvă problema. Suntem foarte descoperiți în domenii precum recuperarea datoriilor sau Poliția Locală”, a adăugat Lungu.