APIA consideră că taxa auto pentru mașinile vechi ar trebui să fie mai mare decât valorile propuse



Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România este de acord cu creșterea taxei auto pentru autoturismele noi, însă consideră că pentru cele încadrate în normele de poluare Euro 1 și non-Euro, aceasta ar trebui să fie mai mare, pentru a sprijini industria auto românească.
APIA susține programul de înnoire al parcului auto, proces care ar putea fi accelerat dacă taxa ar crește la autoturismele Euro 1 și non-Euro, se arată, într-un comunicat al asociației remis, miercuri, agenției MEDIAFAX.
Potrivit sursei citate, industria auto românească a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totală de 10 miliarde de euro, exporturi de trei miliarde de euro și angrenează 200.000 de angajați.
De asemenea, capacitatea de producție ar putea fi extinsă, de la 240.000 de automobile în 2007 la 700.000 de unități în anul 2010, la uzinele din Pitești și Craiova, consideră APIA.
„Ca urmare, apreciem că politizarea acest subiect – care de fapt ține de realități obiective ce nu pot fi ignorate -, poate duce la blocarea investițiilor și scăderea producției în industria de automobile, cu impact imediat asupra numărului de locuri de muncă din sectorul auto, dar și la afectarea mediului înconjurător”, se spune în comunicatul APIA.
Referitor la programul de înnoire al parcului auto, APIA solicită creșterea numărului de autovehicule vechi care ar trebui retrase din circulație.
Valoarea taxei de primă înmatriculare va crește de două – trei ori la mașinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacități de 1.400 centrimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc și 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la mașinile Euro1 vechi de 14 -15 ani, între 323 euro și 652 de euro.
Modificările la taxa auto vor intra în vigoare la 1 iulie, iar încasările vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu.
Guvernul a discutat, miercuri, un memorandum privind taxa de poluare pentru autovehicule, care prezintă poziția României în discuțiile cu oficialii Comisiei Europene și explicații referitoare la modul de calcul, dar nu și ordonanța care introduce taxa, urmând să se consulte cu partidele.