Producătorul de medicamente Antibiotice Iași analizează deschiderea de reprezentanțe în zece state, printre care Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina și Serbia, pentru a-și crește vizibilitatea și livrările pe aceste piețe.
„Pentru a dezvolta prezența companiei pe piețele externe, în prima jumătatea a anului 2013 au fost analizate posibilitățile de deschidere a unor reprezentanțe ale companiei. Rolul reprezentanțelor este de a promova produsele companiei sub brand propriu pentru a genera un volum mai mare al consumului și implicit al livrărilor și pentru a consolida imaginea companiei Antibiotice ca producător de forme finite. În acest sens a fost demarată activitatea de promovare în Republica Moldova”, se arată într-un raport al producătorului.
Printre statele analizate pentru deschiderea de reprezentanțe se numără Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Kazahstan, Uzbekistan, Serbia, Macedonia, Bosnia și Muntenegru.
„Piața Europei reprezintă un obiectiv prioritar pentru compania Antibiotice. În prima jumătate a anului 2013 au fost negociate și demarate proiecte de acces pentru produse injectabile, capsule, comprimate și forme semisolide (unguente, creme, geluri și supozitoare). În aceste condiții, estimăm că exporturile pe piețele Uniunii Europene vor crește semnificativ în valoarea cifrei de afaceri la export pe termen mediu”, se mai arată în raport.
O altă piață importantă a companiei este SUA, unde a lansat un nou produs – Nafcilină injectabilă. Antibiotice mai exportă pe piața americană Ampicilină injectabilă și substanța activă Nistatină.
„Principalele proiecte noi pentru produsul Nistatină vizează autorizarea de către primii trei utilizatori finali ai acestui produs din piața SUA. Finalizarea acestor proiecte va aduce o creștere a vânzărilor în SUA cu peste 2,5 milioane dolari. Piața SUA este cea mai atractivă piață din punctul de vedere al prețului practicat, acesta fiind dublu față de prețurile de pe celelalte piețe. De asemenea, există în momentul de față proiecte în curs pentru Germania, Franța și Bazilia care pot genera un potențial de creștere al volumului exportat și valorilor exportate (65%)”, mai arată Antibiotice.
Tot în ceea ce privește exportul de Nistatină, compania spune că a livrat primele cantități pentru parteneri din America de Sud, Africa și Orientul Mijlociu.
Compania exportă produse farmaceutice finite și substanță activă în 60 de state la nivel mondial, prin intermediul a peste 100 de parteneri.
Cifra de afaceri la export în primul semestru al acestui an a fost de 43,7 milioane lei, în creștere cu 30% comparativ cu valoare înregistrată în 2012. Vânzările totale ale producătorului de medicamente au scăzut cu 4% în perioada menționată, la 141,8 milioane lei (32,3 milioane euro), iar profitul net cu 37%, la 16,1 milioane lei (3,6 milioane euro).
La începutul anului, compania estima pentru acest an o creștere cu 17% a vânzărilor la export, comparativ cu 2012, când a obținut 20 de milioane dolari.