ANT: Turiștii români trebuie convinși să petreacă vacanța în țară



Turiștii români trebuie convinși să-și petreacă vacanțele în destinații interne, iar strategia Autorității Naționale pentru Turism se va concentra pe dezvoltarea turismului intern și a creșterii numărului de vizitatori străini, a declarat președintele ANT, Ovidiu Iuliu Marian.
„Strategia noastră încurajează dezvoltarea turistică internă și incoming (n.r. – sosirile de turiști străini) , nicidecum importul de turism, respectiv outgoing (n.r. – plecări în străinătate). Turismul trebuie să se adreseze mai ales pieței interne. Nu încurajez demersul tur-operatorilor de a vinde produse externe în România”, a precizat Marian.
În acest sens, președintele ANT va susține tratarea activității turistice ca export de servicii și implicit eliminarea TVA de 9% și va continua programele sociale din turism.
„ANT nu dorește să se rezume la turism social. Dorim să oferim alternative celor cu venituri medii și mici, nu doar în afara sezonului, ci și în plin sezon. Alternativa petrecerii vacanței este mai importantă decât încurajarea turismului social”, a explicat Marian.
Referindu-se la perioada sărbătorilor de iarnă, președintele Autorității a precizat că turismul de munte nu înseamnă doar Valea Prahovei, existând o serie de alte zone cu un potențial important, precum Vatra Dornei, Borșa, Semenic, Parâng, Straja sau Păltiniș.
„Am solicitat reprezentanților zonali care au sarcini de autorizare și control să aibă și acțiuni de promovare și dezvoltare turistică. Vom organiza mini-saloane de turism regionale pe care ANT este dispus să le cofinanțeze, la care să participe operatori și autorități locale”, a mai spus Marian.
În ceea ce privește promovarea, strategia ANT se va concentra pe piețe cu potențial mare, China, Japonia și SUA, precum și pe atragerea de turiști din țările vecine. În acest sens, deschiderea sau închiderea centrelor de promovare din străinătate se va face în baza unor studii de piață. De la numirea sa în funcție, Ovidiu Iuliu Marian a închis biroul de la Dubai, care nu reprezenta o piață pentru România, iar în viitorul apropiat intenționează să redeschidă biroul de la Praga.
„Pe plan local, vom deschide centre de informare în stațiunile turistice importante, precum și două puncte de informare în centrul Bucureștilui, în colaborare cu primăria. Totodată, va fi organizat un city-tour cu autocare, iar pentru acest program colaborăm cu Ministerul Culturii”, a explicat Marian.
ANT are în acest an un buget de circa opt milioane de euro (291 miliarde lei vechi), cu un milion de euro sub nivelul din 2004. Din această sumă, activitățile de promovare și marketing au fonduri de aproape 134 miliarde lei vechi (3,7 milioane euro).