Spotul publicitar „Cartofii prăjiți de la McDonald’s aduc aminte de bunici” conține două informații menite a induce în eroare consumatorii, susține Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care solicită CNA aplicarea măsurilor legale ce se impun în acest caz.
În spotul cu pricina, se fac afirmații precum „cartofii prăjiți de la McDonald’s aduc aminte de bunici” și se transmite consumatorilor informația conform căreia materia primă utilizată este „cartoful” ce provine de la piață, spun reprezentanții ANPC, într-un comunicat remis joi MEDIAFAX.
În urma unui control asupra originii și calității cartofilor prăjiți de la McDonald’s, efectuat de comisarii ANPC în rețeaua de restaurante a companiei, a rezultat că produsul „cartofi prăjiți” provine din tratarea termică a produsului „cartofi congelați”, materie primă a cărui listă a ingredientelor conține cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu, precizează sursele citate.
În consecință, consideră ANPC, prin spotul publicitar se transmit două informații menite a induce în eroare consumatorii, respectiv că produsul „cartofi prăjiți” ar proveni din cartofii proaspeți achiziționați de la piață, în condițiile în care materia primă utilizată este „cartofi congelați” (care conține și alte adaosuri, inclusiv aditivi), și aceea că „aduc aminte de bunici”, ceea ce induce
consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, produsul fiind, în realitate, industrial.
Pentru cele constatate, ANPC a sancționat SC McDonald’s SRL și a solicitat Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar, mai spun sursele citate.