ANPC lansează o campanie de control al calității produselor alimentare, utilităților și serviciilor



Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat o campanie de verificare a produselor alimentare, utilităților și serviciilor, pe fondul creșterii cheltuielilor pentru produsele de bază din cauza reducerii salariilor care a dus la scăderea puterii de cumpărare.
Proiectul „ANPC protejează coșul zilnic” a demarat la 1 august cu verificarea alimentelor de bază, urmând proiecte destinate utilităților și serviciilor, a declarat, luni, în cadrul unei conferințe de presă, președintele Autorității, Bogdan Pandelică.
Șeful ANPC a precizat că această campanie constă într-o supraveghere suplimentară a pieței de produse alimentare de bază, respectiv lactate, carne, ouă, făină, orez, pâine, din punct de vedere al respectării drepturilor consumatorilor privind o informare corectă, completă și precisă, respectarea termenului de valabilitate înscris pe ambalaj, respectarea afișării corecte a prețurilor, adică prețul afișat să fie același cu cel plătit de consumator.
Proiectul se va derula pe o perioadă de un an, urmând să aibă loc evaluări lunare ale ANPC.
„Va fi un control suplimentar în zilele de joi și vineri în locurile de comercializare, implementarea măsurilor necesare va fi monitorizată, se vor implica suplimentar instituțiile de stat acolo unde sunt necesare controale de laborator cu echipamente specializate, vor fi preluate telefonic reclamațiile și în zilele de sâmbătă și duminică, între orele 9.00 și 17.00”, a explicat Pandelică.
Prin acest proiect, ANPC urmărește îmbunătățirea și, eventual, completarea legislației în vigoare pentru a asigura o reglementare eficientă pentru protejarea consumatorului.
„Urmărim întărirea măsurilor coercitive pentru cei care nu respectă legislația, modificarea termenului de implementare a eventualelor schimbări necesare în cazul în care acestea sunt prea relaxate, înființarea unei funcții noi în interiorul companiilor producătoare de produse alimentare și al companiilor care comercializează acest tip de produse, cu responsabilități de protecția consumatorului, o persoană de contact pentru o comunicare eficientă între noi, consumator și mediul economic”, a spus Pandelică.