Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a primit o singură reclamație de la un turist blocat în Antalya, în urma căreia agenția de turism Premium Holidays a fost amendată cu 15.000 de lei, pentru că nu s-a supus verificării, a declarat, marți, președintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
„La Comisariatul București s-a primit o singură sesizare de la un turist care a fost blocat în Antalya. Inspectorii au verificat agenția respectivă, Premium Holidays, amenda fiind de 15.000 de lei pentru că s-a opus controlului și nu a prezentat actele solicitate”, a spus Cerbulescu.
El i-a sfătuit pe consumatori să reclame astfel de abuzuri, „să nu fie mulțimiți că s-au întors în țară cu bine, că și-au rezolvat problema și să nu îi mai intereseze de ceilalți”.
Peste 1.000 de turiști români au fost blocați în ultimele zile în stațiunea turcă Antalya după ce agenția de turism Premium Holidays, de unde și-au cumpărat vacanțele, a întâmpinat dificultăți pe care le-a pus pe seama problemelor financiare ale partenerului său din Turcia.
Turiștii români au avut probleme cu revenirea în țară pentru că agenția de turism Premium Holidays nu le-a putut pune la dispoziție un avion cu care să se întoarcă. Turiștii au mai întâmpinat, în ultimele zile, și probleme cu cazarea, fiindu-le cerute garanții suplimentare pentru a putea înnopta în hoteluri.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) și mai multe agenții membre au adus sâmbătă și duminică în țară circa 360 de turiști români blocați în Antalya după ce touroperatorul cu care au plecat a intrat în incapacitate de plată și nu a mai asigurat transportul la întoarcere.
„În urma eforturilor pe care ANAT le-a făcut alături de agențiile revânzătoare și de Premium Holidays, am reușit să aducem în țară, cu două avioane, ambele ale Tarom, sâmbătă 180 de turiști și duminică 180, toți în București”, a declarat, luni, agenției MEDIAFAX președintele ANAT, Corina Martin.
Ea a adăugat că luni seară vor mai ajunge în București alți 350 de turiști blocați în Turcia, care ar fi trebuit să se întoarcă pe aeroporturile din Satu Mare, Târgu Mureș și Cluj.
Aceștia au ajuns în țară cu două aeronave, unul al firmei turce Sky Airlines, iar celălalt operat de agenția Kusadasi, înregistrată în România.
„Pentru întoarcerea acestor turiști au plătit atât agențiile revânzătoare, cât și Premium Holidays, împreună cu ANAT. Acum căutăm soluții pentru repatrierea ultimilor 350 de turiști, care au date de întoarcere 7 și 8 septembrie”, a mai spus Martin.
Premium Holidays este deținută de Suliman Selciuc, fostul proprietar al agenției Ali Baba din București, intrată în insolvență în urmă cu doi ani.