ANPC a aplicat anul trecut amenzi de opt mil. lei pentru nereguli la prețurile produselor



Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat anul trecut amenzi de opt milioane de lei pentru nereguli privind prețurile produselor, iar aproape o treime din cele peste 51.000 de reclamații primite în 2011 de autoritate au vizat marile rețele de magazine.
Astfel, circa 30% din reclamații au făcut referire la activitățile din marile rețele de magazine, alimentare sau nealimentare.
În peste 7.000 de cazuri măsurile de sancționare au vizat prețurile de raft, printre situațiile întâlnite fiind lipsa afișării acestora, diferențe dintre prețul la raft și cel de la casă sau nerespectarea promoțiilor, a declarat miercuri președintele ANPC, Constantin Cerbulescu, la seminarul Mediafax Talks About Competition.
Șeful ANPC a arătat că sancțiunile pentru aceste practici incorecte pot merge până la oprirea activității, pe o perioadă determinată.
Anul trecut, ANPC a dat amenzi de peste opt milioane lei numai pe practici legate de prețurile afișate sau neafișate la raft de comercianți, a spus Cerbulescu.
„Consumatorul român își cunoaște drepturile și trebuie respectat. El a ieșit în afară, a văzut ce se întâmplă în exteriorul țării și vrea aceleași drepturi”, a arătat el.
Șeful ANPC a afirmat că, deși consumatorul român se îndreaptă către rețelele de retail pentru produse de calitate, în multe cazuri nu găsește aceste articole și renunță la achiziție.
Numărul sesizărilor și controalelor de anul trecut privind prețurile și promoțiile s-au menținut la nivelurile din 2010.
„Cele mai multe reclamații vin de obicei pentru seviciile de telefonie mobilă, televiziune prin cablu sau tot ce înseamnă servicii de utilități”, a mai spus reprezentantul ANPC.