Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor solicită Guvernului României să urgenteze modernizarea vămii Siret, investiție pentru care ar putea fi atrase inclusiv fonduri europene. Angelica Fădor le-a solicitat, în Parlament, ministrului Finanțelor, Eugen Teodorovici, ministrului Transporturilor, Lucian Șova, și ministrului Fondurilor europene, Rovana Plumb, să găsească o soluție urgentă pentru modernizarea singurului punct de trecere al frontierei din nord-estul României care asigură traficul rutier de marfă cu Ucraina. „Pe o graniță ce depășește 600 de kilometri mai există, alături de punctul de trecere Siret, doar o singură vamă ce asigură traficul greu, și anume Halmeu, în județul Satu Mare, aflată la aproape 400 de kilometri”, a explicat Angelica Fădor. Deputatul PNL de Suceava a atras atenția că până în momentul de față nu au fost alocate fonduri pentru modernizarea acestei vămi, deși Agenția Națională de Administrare Fiscală a recunoscut că modernizarea biroului vamal de frontieră de la Siret reprezintă „o necesitate”, așa cum se arată într-un răspuns transmis Consiliului Județean Suceava. „În aceste condiții, vă întreb ce măsuri concrete veți lua pentru modernizarea acestei vămi și care este termenul în care reușiți să le implementați. În cazul în care nu se pot aloca bani de la bugetul de stat pentru modernizarea vămii, considerăm că este imperios necesar să accesați fonduri europene pentru rezolvarea acestei probleme”, le-a transmis Angelica Fădor celor trei miniștri. Deputatul PNL a spus că investițiile pentru modernizarea vămii Siret sunt extrem de importante, având în vedere că într-un singur an prin acest punct de trecere a frontierei au fost înregistrate 90.000 de tiruri (o medie de 250 pe zi), peste 4.000 de autobuze, 90.000 de minibusuri, 300.000 de autoturisme, la care se adaugă aproximativ 900.000 de persoane care trec prin vamă cu mașina și 400.000 pe jos. Angelica Fădor a mai adăugat că Vama Siret se confruntă cu mai multe probleme care ar trebui rezolvate de urgență, cea mai importantă fiind infrastructura deficitară. „Practic, craterele din asfalt fac ca aspectul punctului de trecere să fie unul dezolant. Nu are utilități obligatorii cum ar fi apă și canalizare, deși sistemul de furnizare al apei se află la intrare în vamă. Deși Ucraina se află într-o situație economica dificilă, în vama lor, infrastructura rutieră a fost modernizată. Apoi, traficul îngreunat pe DN 2, motivat de autocamioanele de marfă ce așteaptă să intre în vamă, creează mari probleme de circulație, dar și de mediu, iar uneori timpul de așteptare pentru tiruri este de peste 24 de ore”, a afirmat Angelica Fădor. Ea a subliniat că pentru rezolvarea problemelor semnalate există posibilitatea accesării de fonduri europene, însă termene de depunere a proiectelor pentru astfel de investiții expiră în cursul acestui an.