Critici

Angelica Fădor: Comisarul european Corina Crețu confirmă că actualul Guvern este o frână în dezvoltarea României



Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor
Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor

Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a declarat, ieri, că prin scrisoarea transmisă mai multor ministere comisarul european Corina Crețu a confirmat faptul că actualul Guvern al României, condus de Viorica Dăncilă și girat de liderul PSD, Liviu Dragnea, reprezintă o frână în dezvoltarea țării. Angelica Fădor a făcut referire la scrisoarea pe care comisarul european român pentru Dezvoltare Regională, Corina Crețu, a transmis-o premierului Viorica Dăncilă, ministrului Transporturilor, Lucian Șova, și ministrului Fondurilor Europene, Rovana Plumb, prin care își exprimă îngrijorarea cu privire la implementarea proiectelor europene, în special a celor de infrastructură de transport, dar și cu privire la slaba absorbție a banilor de la Uniunea Europeană.
„Prin această scrisoare sunt demascate incompetența și modul iresponsabil în care guvernează PSD și ALDE. Scrisoarea nu este una de gratulare a celor doi miniștri din cabinetul Dăncilă pentru «activitatea excepțională» pe care o desfășoară, ci din contră, este un strigăt de disperare al partenerilor europeni, prin vocea doamnei comisar european, în legătură cu ritmul extrem de lent și modul deficitar în care sunt planificate și implementate proiectele de infrastructură de transport în România”, a spus Angelica Fădor, care a adăugat că „suntem convinși că această scrisoare se află pe masa celor doi miniștri de două săptămâni, că a fost analizată, dar nu a fost făcută publică de frica reacțiilor ce pot apărea”.
Deputatul PNL de Suceava a atras atenția că România va pierde banii europeni pentru infrastructură pentru că există doar patru proiecte majore, iar altele noi, care să fie lansate în execuție, nu există. „Ne aflăm la mijlocul exercițiului financiar 2014-2020, va fi o evaluare intermediară în anul 2018, iar faptul că pregătirea proiectelor este foarte slabă ar putea conduce la dezangajări imediate, periclitând astfel însuși politica de coeziune în România”, a spus Fădor. Deputatul liberal a mai precizat că România va pierde fonduri pentru că Ministerul Transporturilor, prin conducerea sa, este mai mult preocupat de politica de cadre și de numiri pe funcții „ale găștii politice”, decât de a construi politici de transport eficiente și sustenabile.
Angelica Fădor atrage atenția că România va fi ocolită de investiții din cauza lipsei unei rețele de transport de mare viteză
Angelica Fădor a arătat că Uniunea Europeană solicită o implicare mai mare a celor doi miniștri în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură, prin pregătirea unui portofoliu de proiecte mature care să se califice pentru a primi finanțare europeană. „Se cere responsabilitate și instituții funcționale pentru că ne aflăm la jumătatea perioadei de programare 2014-2020, iar cartea noastră de vizită cu care ne vom prezenta la negocieri pentru următorul exercițiu financiar european are multe lacune și ne creează mari dezavantaje. Mai mult, vom primi mai puțini bani pentru infrastructură pe următorul exercițiu financiar european 2020-2027”, a declarat deputatul PNL de Suceava.
În aceste condiții, Angelica Fădor a precizat că PNL îi solicită premierului Viorica Dăncilă să își depună mandatul din fruntea Guvernului, iar odată cu ea să plece din funcții și miniștrii Rovana Plumb și Lucian Șova. „Eșecul guvernării PSD-ALDE la acest capitol nu mai poate fi tolerat. România pierde enorm din cauza acestei inacțiuni guvernamentale, din cauza incompetenței manifestate în actul de guvernare în domeniul infrastructurii de transport. Pierde din punct de vedere economic, pierde investitori, pierde bani europeni ieftini, pierde credibilitate externă și devine o țară nefrecventabilă din acest punct de vedere pentru potențiali parteneri strategici”, a afirmat Angelica Fădor.
Ea a mai adăugat că în aceste condiții România va fi ocolită de investiții din cauza lipsei unei rețele de transport de mare viteză, rutieră și feroviar, iar pe termen lung există riscul să plece și investitorii existenți, care au afaceri ce depind de existența unei infrastructuri extinse, moderne și eficiente.



Recomandări

Prefectul Andronachi anunță că România ar putea accesa în premieră europeană mecanismul Restore pentru refacerea zonelor inundate

Traian Andronachi a anunțat că România ar putea accesa în premieră europeană mecanismul Restore pentru refacerea zonelor inundate
Traian Andronachi a anunțat că România ar putea accesa în premieră europeană mecanismul Restore pentru refacerea zonelor inundate

Bolojan anunță că autostrada Pașcani – Siret va fi inclusă în proiectele pe care România le trimite spre finanțare prin noul program european de apărare SAFE

Gheorghe Șoldan dă asigurări că sucevenii vor circula pe autostrada A7 de la Suceava la București până la finalul anului 2028

Gheorghe Șoldan dă asigurări că sucevenii vor circula pe autostrada A7 de la Suceava la București până la finalul anului 2028
Gheorghe Șoldan dă asigurări că sucevenii vor circula pe autostrada A7 de la Suceava la București până la finalul anului 2028

Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză

Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză
Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză