Angajatorii vor fi obligați, începând cu 1 septembrie 2006, să întocmească și să completeze, în format electronic, un registru general de evidență a salariaților și să întocmească un dosar personal pentru fiecare dintre angajați, a decis vineri Guvernul.
Registrul va conține elementele de identificare ale tuturor salariaților, data angajării, funcția sau ocupația, tipul contractului individual de muncă, data și temeiul încetării contractului individual de muncă.
Angajatorul va trebui să transmită registrul în formă electronică la inspectoratul de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul sau domiciliul, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii.
Actul normativ mai prevede obligația angajatorului de a întocmi un dosar personal pentru fiecare din angajați, cuprinzând actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte documente privind modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă, precum și orice alte acte care certifică legalitatea și corectitudinea completărilor în registru.
La solicitarea scrisă a salariatului, angajatorul va fi obligat să îi elibereze copii și certificate pentru conformitate cu originalul ale documentelor existente în dosarul personal.
Angajatorii care nu vor respecta aceste prevederi vor fi amendați cu sume cuprinse între 2.000 și 5.000 lei (20-50 milioane lei vechi) de către inspectorii de muncă.
Aplicația informatică pentru înființarea registrului va fi distribuită gratuit angajatorilor de către Inspecția Muncii.