Aproximativ 60 de suceveni au rămas pe drumuri după ce angajatorul italian și-a strâns catrafusele și a plecat hoțește.
„Evacuarea” bunurilor societății Romcall Komunika, punct de lucru Suceava, s-a făcut la primele ore ale zilei de sâmbătă, când nimeni nu se afla la muncă. Salariații au aflat prin intermediari că italienii vor să închidă firma și au sosit într-un suflet la sediul din Suceava.
Li s-a spus sec că firma nu mai poate funcționa din cauza problemelor financiare și că singura șansă e să primească șomaj din partea statului român.
„Ne-a spus că nu o să ne mai luăm banii pe luna februarie și că va încerca să ne ajute să luăm șomajul și eventual două salarii compensatorii. Noi am vorbit cu un avocat, care ne-a sfătuit să dăm în judecată firma”, a declarat Andrei Beraru, unul dintre angajați.
Dacă inițial administratorul italian al Romcall Komunika s-a dovedit amabil cu angajații, ulterior acesta a trecut la amenințări.
„După ce a văzut că am chemat Poliția, Jandarmeria și Inspectoratul Teritorial de Muncă, ne-a spus că firma nu a intrat în insolvență și trebuie să ne prezentăm la muncă pentru că altfel ne va desface contractul cu litera i pentru indisciplină”, a mai menționat Andrei Beraru.
Li s-a mărit target-ul pe luna februarie, iar ca mulțumire au închis firma
Și ceilalți angajați ai punctului de lucru din Suceava al Romcall Komunika îi acuză pe italieni că s-au folosit de ei și i-au mințit în față.
„Luna trecută ni s-a spus că nu vom primi avansurile pe data de 25 februarie, dar dacă ne îndeplinim noul target mărit pe luna trecută, ne vom încasa toți banii pe 10 martie. Nu se aștepta nimeni să se ajungă în situația asta. Eu personal sunt foarte dezamăgit, mai ales că este primul serviciu al meu în România, după opt-nouă ani în care am muncit în Italia. Am fost furat la mine în țară”, a mărturisit Sebastian Ungureanu.
La rândul ei, Alina Burcea a declarat că italienii le-au cerut demisiile, dar „noi ne așteptăm banii”. „Vineri au venit și ne-au spus că nu se închide firma, iar sâmbătă s-a întâmplat exact invers și au motivat că nu mai au bani să ne plătească”, a spus Alina Burcea.
Call center-ul din Suceava funcționa din iulie 2010. Angajații, toți cunoscători ai limbii italiene, aveau sarcină de serviciu să sune în Peninsulă și să racoleze clienți pentru o anumită companie de telefonie. De asemenea, firma mai vindea prin internet plasme și calculatoare.
ITM Suceava a demarat un control
Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava a demarat un control la firmă în urma acestui conflict. Încă nu s-a înregistrat nici un document din partea patronatului cu privire la închiderea punctului de muncă sau insolvența firmei. Drepturile salariale datorate de firmă sunt în cuantum de peste 60.000 de lei. Un nimic, spun angajații, care estimează că punctul de lucru de la Suceava genera profit lunar de ordinul zecilor de mii de euro.
Firma mai avea două puncte de lucru în România, unul în Roman și celălalt în Bacău, ambele închise în ultimele zece zile.
Nu mai sună
Angajații români ai unui call center italian din Suceava, lăsați pe drumuri de patron
