Angajații Societății Comerciale de Reparații Locomotive Brașov sunt nemulțumiți că li s-a redus programul de lucru și, implicit, salariile, și că lucrează în condiții grele, fără echipament de protecție, ei amenințând că vor iniția o serie de proteste pentru a-și apăra drepturile.
Vicepreședintele Sindicatului Mecanicilor și Reparatorilor de Locomotive Brașov, Adrian Selegean, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că cei circa 400 de angajați ai societății brașovene vor lua atitudine printr-o serie de proteste și oprirea lucrului, dacă nu li se vor respecta drepturile.
„Situația este foarte complicată. Noi, ca reparatori regionali, suntem cam 2.000 de salariați în Societatea Comercială de Reparații Locomotive Brașov, în cele 14 depouri de reparatori din țară, iar la Brașov suntem circa 400 de salariați. Acum, lunar, vor să reducă din salarii prin reducerea timpului de lucru cu o zi, timp ce cinci luni. Am pierdut din drepturi, am pierdut din salarii. Am fost și în șomaj tehnic. Iar salariile sunt așa cum sunt, de 1.000 – 1.200 de lei după 35 de ani de muncă în condiții grele. O să forțăm niște mișcări spontane, pentru că nu se mai poate”, a spus vicepreședintele de sindicat.
Angajații sunt nemulțumiți că, pe lângă salariile mici, sunt nevoiți să lucreze în condiții grele, în frig, fără lumină, fără echipamente de protecție și cu utilaje vechi de 50 de ani.
Adrian Selegean a spus că vrea să facă o adresă către ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru a-i comunica problemele cu care se confruntă.
„În materialul rulant nu s-a investit nici 10% în ultimii 20 de ani. Au făcut achiziții proaste, păguboase, s-a investit în rame electrice fără piese de schimb, ceea ce e imposibil să mai repari… mai mult cârpim”, a mai spus vicepreședintele de sindicat.
Acesta a precizat că din 1 februarie au fost anulate mai multe trenuri importante de pe rutele Brașov – Cluj, Brașov – Suceava – Iași și cele spre Constanța, trenuri cu încasările cele mai bune. Selegean a spus că intenția CFR Călători este de a transfera aceste trenuri către companiile private, în interes personal.
„Reducând prestațiile, le oferă operatorilor privați, Regiontrans, unde directorul la SNCFR Călători este dl. Valentin Dorobanțu, care este finul lui Costel Comana, patronul de la Regiotrans Brașov”, a mai spus Selegean.
Directorul societății nu a putut fi contactat pentru a-și spune punctul de vedere cu privire la problema salariaților.
Luna trecută, angajații Societății Comerciale de Reparații Locomotive Brașov, au întrerupt lucrul și au ieșit în curtea unității, într-un protest spontan, deoarece nu și-au primit salariile la timp. Protestul angajaților societății nu a afectat circulația trenurilor.