Angajații de la Dacia Mioveni au fost înștiințați despre întreruperea activității uzinei timp de patru zile, iar decizia nu îi sperie întrucât se așteptau la o asemenea măsură în contextul actualei crize economice mondiale, a declarat liderul sindical Nicolae Pavelescu. „Există poate o îngrijorare, dar în nici un caz disperare, oamenii își fac probleme pentru soarta industriei de autoturisme, au văzut ce s-a întâmplat peste tot și erau conștienți că anumite repercusiuni ale crizei mondiale vor ajunge și la noi. Situația este calmă, iar noi înțelegem situația obiectivă, probabil va mai urma și în decembrie o situație asemănătoare cu cea din noiembrie, o înțelegem și nu se pune problema unor proteste sindicale în niciun caz”, a declarat Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatul Automobile Dacia (SAD), citat de corespondentul MEDIAFAX.
Sindicaliștii de la Dacia susțin că mișcările de protest sunt inoportune în acest moment deoarece măsurile luate de patronat sunt o consecință obiectivă a crizei financiare și sunt pregătiți să negocieze cu reprezentanții conducerii toate măsurile economico-sociale care decurg din această situație.
Potrivit unui comunicat al Dacia, remis, vineri, producătorul auto va întrerupe producția la uzina de la Mioveni în zilele de 30 și 31 octombrie, precum și în 13 și 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricație la cererea comercială.
„Fabricația de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD (pachete de piese destinate exportului și asamblării în alte uzine – n.r.), precum și expedițiile de vehicule vor continua fără întrerupere”, se arată în comunicatul Dacia.
În ianuarie 2008, uzina de la Mioveni a ajuns la o cadență de 1.300 de vehicule pe zi, nivel maxim pentru istoria uzinei. Având în vedere cadența comunicată de Dacia, întreruperea producției în cele patru zile înseamnă un minus de 5.200 de unități din totalul de 310.000 de unități planificate pentru acest an.
La uzina de la Mioveni activitatea a mai fost întreruptă timp de trei săptămâni, în lunile martie-aprilie, din cauza unei greve a angajaților. Renault-Dacia nu a comunicat numărul de unități pe care nu le-a fabricat din această cauză, însă a precizat că pierderile s-au ridicat la 13 milioane de euro. De asemenea, imediat după încheierea grevei, directorul de comunicare al producătorului auto, Liviu Ion, a declarat, pentru MEDIAFAX, că obiectivele pentru 2008 vor fi îndeplinite, producția din perioada grevei urmând să fie recuperată în decursul anului.
Veniturile Dacia au crescut cu 24,5% anul trecut, de la 5,78 miliarde lei (1,63 miliarde euro) la 7,2 miliarde lei (2,15 miliarde euro).
În același timp, profitul net al companiei a urcat cu 17,2%, de la 377,27 milioane lei (107 milioane euro) la 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro).
De asemenea, pentru aceleași perioade de raportare, cifra de afaceri a Dacia a urcat cu 24,8%, de la 5,55 miliarde lei (1,57 miliarde euro) la 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro).
În primele nouă luni ale acestui an, Dacia a vândut 194.165 automobile, în creștere cu 17% față de perioada similară a anului trecut.
Reacție
Angajații Dacia se așteptau la măsura întreruperii activității uzinei, afirmă liderul sindical
