Angajații care le spun patronilor lor ceea ce cred despre ei sunt mai sănătoși



Angajații care le spun patronilor lor ceea ce cred despre ei sunt mai sănătoși, iar sinceritatea lor le permite superiorilor să își îmbunătățească stilul de lucru și să evolueze pe plan profesional, potrivit unui studiu prezentat, miercuri, într-o conferință a British Psychological Society.
Potrivit studiului, prezentat într-o conferință care a avut loc la Brighton și ale cărui concluzii au fost publicate de AFP, companiile ar trebui încurajate să le ofere angajaților lor posibilitatea de a-și evalua superiorii cu regularitate, cu scopul de „a avea angajați fericiți, cu o bună stare de sănătate și fără să fie stresați”.
Studiul a fost realizat cu ajutorul unui experiment la care au participat 150 de cadre de conducere. Managerii au fost împărțiți în două grupuri: unul a beneficiat de o formare profesională și a primit comentariile angajaților referitoare la autoritatea lor, spre deosebire de cel de-al doilea grup, care nu a beneficiat de aceste avantaje.
„Atunci când cadrele de conducere primesc comentariile angajaților, sunt mai dispuse să își modifice stilul de lucru și sunt astfel percepute ca fiind conducători mai eficienți”, au declarat autorii studiului.
Angajații care au posibilitatea de a fi sinceri cu șefii lor elimină în acest fel stresul, a explicat Emma Donaldson-Feilder, unul dintre experții care au realizat acest studiu. „Consecințele stresului sunt omniprezente: simptome de natură psihologică, precum anxietate și depresie, dar și simptome fiziologice, precum palpitații și hipertensiune”, a declarat ea.
Stresul este, totodată, „o cauză semnificativă pentru creșterea numărului de concedii medicale solicitate de angajați, iar acest aspect crește presiunea asupra acelora care rămân la birou pentru a gestiona afacerile, fiind astfel dăunător atât pentru angajați, cât și pentru companie”.