Noul ministrul al Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat, marți, că instituția pe care o conduce va analiza problemele de la evaluarea națională, inclusiv cea privind absenteismul mare înregistrat la acest examen, mai ales că „unele date pot fi diferite față de ceea ce s-a transmis”.
„Problemele sunt cele la care mă așteptam și pentru care va trebui să lucrăm în continuare, pentru a finaliza și pentru a găsi soluții la problemele acestea destul de stringente. (…) Să nu uităm că suntem în cea mai condensată de evenimente perioadă a anului școlar. Trebuie să finalizăm azi, mâine, evaluarea, rezultatele evaluării să plece către cei interesați, (…) apoi să finalizăm trecerea spre clasa a IX-a și spre școala profesională, prin repartizarea computerizată”, a spus Andronescu, la preluarea mandatului de la Liviu Pop.
Potrivit noului ministru al Educației, cifrele de școlarizare sunt repartizate către unitățile de învățământ, inclusiv către școlile profesionale, unde sunt aproximativ 11.000 de locuri. „Aceste școli au reușit să încheie contracte de colaborare cu agenții economici, astfel încât să avem asigurate locurile de practică și să sperăm că vom reuși, pentru cei care vor opta pentru școlile profesionale, la acești agenți economici sau la alții din domeniu, să avem pentru ei locuri de muncă la sfârșitul școlilor profesionale, aceasta fiind, după părerea mea, cea mai serioasă problemă pe care și cu care se confruntă absolvenții școlilor profesionale: găsirea unui loc de muncă”, a subliniat Andronescu.
Potrivit ministrului urmează o perioadă fierbinet cum ar fi transferările, pretransferările, toate aceste proceduri implică participarea corpului profesoral și sigur, întotdeauna, când este vorba de oameni, trebuie să fim foarte atenți ca lucrurile să se desfășoare corect în așa fel încât nimeni să nu se considere favorizat, nu ne dorim acest lucru, sau nedreptățit, dacă dovedește că se implică și că merită postul pentru care optează.
Ecaterina Andronescu a mai spus că sunt, de asemenea, de pregătit și de finalizat toate documentele care să permită deschiderea concursurilor pentru directori și stabilizarea acestora pe funcții. „Se pare că acest moment este foarte important pentru că, iată, legea există din 9 februarie 2011 și nu avem consiliile de administrație și concursurile de directori. Trebuie organizate aceste evenimente în conformitate cu ceea ce stabilește Legea educației. Sunt întârzieri mari, s-au recuperat o parte dintre ele, sperăm să le recuperăm așa încât să intrăm în normalitate, să încheiem situația aceasta de provizorat în școli cu directori interimari care se pot schimba de la o zi la alta”, a declarat demnitarul.
Andronescu a subliniat, cu același prilej, că își dorește ca autonomia școlilor să crească, prin elaborarea de regulamente de organizare și de funcționare proprii, în baza unui cadru general. „Doresc acest pas pentru că orice grad de autonomie câștigat cred că înseamnă un plus la eficiența sistemului de învățământ. Mi-aș dori, în mod special, ca în acest regulament pe care școlile să-l elaboreze să stabilească criterii, principii, cadrul general prin care școala comunică cu părinții și cu comunitatea. Școala nu este într-un turn de fildeș, școala este o instituție din comunitate, este o instituție a comunității”, a explicat ministrul Educației.