Două accidente rutiere mortale petrecute în acest an, unul la Câmpulung Moldovenesc și unul la Gura Humorului, s-au transformat în dosare penale foarte complicate pentru anchetatori, în ambele cazuri existând câte un decedat și un supraviețuitor, iar acesta din urmă a declarat că nu el s-a aflat la volan, contrar datelor de anchetă preliminară ale polițiștilor rutieri. În ambele cazuri, cei care au supraviețuit accidentelor rutiere au adus și o serie de probe, imagini video sau martori, care au dat greutate variantei pe care o susțin.
De la teribilism și viteză excesivă la o tragedie
Primul dintre accidente a avut loc pe 8 iunie, pe artera principală de circulație din Gura Humorului.
Conform anchetei polițiștilor rutieri, un autoturism Ford Mondeo cu volan pe partea dreaptă, care circula din direcția Frasin spre Suceava, a acroșat bara de protecție a remorcii unui camion care efectuase o manevră regulamentară, moment în care șoferul a pierdut controlul asupra volanului. A urmat un adevărat dezastru. Autoturismul Ford Mondeo a pătruns pe trotuar, a doborât un stâlp de iluminat public stradal și un stâlp de susținere a unor indicatoare rutiere, a acroșat apoi o altă mașină, după care s-a izbit violent de parapetul trotuarului și s-a răsturnat pe cupolă.
În urma accidentului, Ionuț Cojocaru, în vârstă 25 de ani, din Gura Humorului, a murit, în timp ce Florin Ioniceanu, în vârstă de 23 de ani, tot localnic, a fost rănit grav. Polițiștii care au ajuns la fața locului au observat că vitezometrul autoturismului era blocat la aproximativ 120 de kilometri la oră.
Cei doi tineri ar fi făcut de mai multe ori schimb de locuri la volan, făcând ture prin oraș
Din ancheta preliminară a polițiștilor rutieri de la Gura Humorului a rezultat că la volanul mașinii s-a aflat tânărul care a supraviețuit.
Audiat după ce s-a externat din spital, la mult timp după tragedie, Florin Ioniceanu a declarat că nu el se afla la volan, venind și cu o serie de argumente. Cel mai important argument este o înregistrate video care arată că Ionuț Cojocaru, tânărul care a murit, s-a urcat la volanul mașinii într-o benzinărie. Asta s-a întâmplat cu 10-15 minute înainte de tragedie (accidentul s-a produs în jurul orei 4.00) însă, pe de altă parte, anchetatorii au date care arată că cei doi au făcut de mai multe ori schimb între ei la volan. În imaginile video surprinse de camere aflate în oraș autoturismul trece de mai multe ori dintr-o direcția în alta, pe străzile din Gura Humorului, semn că cei doi tineri pur și simplu se plimbau cu mașina prin oraș. Acest detaliu nu face decât să îngreuneze și mai mult ancheta polițiștilor de la Formațiunea Rutieră Gura Humorului.
Surse din rândul anchetatorilor au precizat că este foarte posibil ca cei doi să mai fi schimbat încă o dată locul în mașină, după momentul înregistrat video la benzinărie, ceea ce ar însemna că totuși Florin Ioniceanu se afla la volan. Anchetatorii sunt aproape convinși că Ioniceanu a condus mașina, însă încearcă acum să probeze acest fapt.
Tânărul supraviețuitor al accidentului avea o alcoolemie în jur de 1 la mie, astfel că ar putea fi trimis în judecată pentru ucidere din culpă sub formă agravantă.
Cum încearcă un șofer profesionist să convingă că nu el se afla la volan
Al doilea accident, cu un scenariu foarte asemănător cu cel de la Gura Humorului, s-a petrecut la mijlocul lunii octombrie, pe Calea Bucovinei din municipiul Câmpulung Moldovenesc. O mașină în care se aflau doi tineri din comuna Vama s-a răsturnat într-o curbă din cauza vitezei excesive. Și în acest caz impactul a fost extrem de violent, mașina lovind mai multe garduri, un copac, iar apoi răsturnându-se. În urma accidentului Alexandru Cojocari, în vârstă de 21 de ani, a decedat, după mai multe zile de comă, în timp ce Ovidiu Belei, în vârstă de 25 de ani, tot din Vama, a fost rănit grav. Autoturismul implicat în accident era proprietatea acestuia din urmă, care este șofer profesionist, inițial polițiștii neavând dubii că Ovidiu Belei a condus mașina. După ce și-a revenit, acesta a declarat în fața anchetatorilor că nu el a condus. El a declarat că fiind șofer profesionist, plecat foarte des în curse lungi, s-a deplasat în noaptea accidentului la un club, pentru a se distra, luându-l pe tânărul de 21 de ani ca șofer. Ovidiu Belei a consumat alcool în noaptea accidentului și are mai mulți martori care susțin că mașina sa era condusă de Alexandru Cojocari, care îi era șofer atunci când proprietarul mașinii dorea să facă o escapadă într-un club. În acest caz nu există imagini video care să aducă indicii suplimentare, astfel că Belei are deocamdată de partea sa martorii care îi susțin varianta.
În cazul ambelor accidente, având în vedere violența deosebită cu care s-au produs, victimele au fost proiectate din autoturisme, astfel că nu s-a putut stabili poziționarea lor clară în mașină.
Dosarele penale se află încă în lucru la polițiștii rutieri, care însă trebuie să tragă la un moment dată concluzii și să înainteze dosarele către procurorii de caz.