România nu mai apare în această toamnă în cataloagele tipărite de TUI, iar acesta este un semnal negativ, a declarat luni într-o conferință Corina Martin, președintele ANAT, care a arătat că negocierile au fost purtate exclusiv între operatorul german și MDRT.
„Reprezentanții TUI ne-au anunțat că România nu mai apare în cataloagele TUI, dar apare în mediul online. Apare în produsele online scoase la vânzare de TUI. Nu mai este în catalogul tipărit, printat. Sigur că nu este bine, aici sunt discuții în care intervine MDRT”, a spus Martin.
În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renunțat să mai aducă turiști în România și a scos din cataloagele sale de promovare stațiunile românești, nemulțumit de condițiile de cazare, prețurile mari practicate de hotelieri, zgomotul și lipsa curățeniei din localități.
„Evident că este un semnal negativ. Din punctul nostru de vedere, vrem ca în sezonul 2013 lucrurile să reintre în normal în relația cu TUI, astfel încât să dovedim că litoralul și, bineînțeles, restul desținațiilor românești, merită atenția cuvenită. Relația de negociere și de discuție esre purtată exclusiv între TUI și MDRT”, a afirmat Martin.
Ea a adăugat că piața germană este considerată una tradițională pentru litoralul românesc.
„Dacă TUI s-ar retrage din România sigur că de aici încep foarte multe probleme, așa cum s-a întâmplat acum șase ani, atunci când a început acel scandal al plajelor”, a mai spus șefa ANAT.
Cataloagele tipărite ale TUI au tiraje de milioane de exemplare și se difuzează în mai multe țări.
România apare, în schimb, cu opt hoteluri în cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piața germană și cu șase unități de cazare în cataloagele pentru piața polonezâ.
Surse din turism au declarat în luna august pentru MEDIAFAX că TUI și ITS, două dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, intenționează să înceteze de anul viitor să mai aducă turiști în România, nemulțumite de lipsa promovării pe piața germană și de imaginea României în străinătate, deteriorată în ultima vreme pe fondul situației politice.
„Cele două grupuri intenționează să se retragă pentru că o serie de promisiuni făcute de MDRT în ultimii ani nu au fost încă onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investiții în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în următorii doi ani și nu s-a făcut nimic”, au menționat atunci sursele.
Deși reprezentanții MDRT au evitat să facă public numărul turiștilor aduși de TUI pe litoralul românesc, au afirmat, totuși, că TUI și ITS au adus împreună, în această vară, pe litoral, peste 2.000 de turiști germani.
Cu toate acestea, unii reprezentanți ai agențiilor de turism susțin că TUI nu a adus mai mult de câteva sute de turiști în stațiunile de pe litoral.