Municipalitatea suceveană se pregătește să facă un pas important pentru a fi mai aproape de Era digitală. Mai exact, printr-un proiect în valoare de aproape 2,5 milioane de lei, urmează să fie puse la punct modalități de obținere electronică a unor documente utile, care se eliberează de către administrația locală, să fie făcute programări online, dar și să fie digitalizate arhivele, care ocupă foarte mult spațiu.
„O direcție importantă, pe care vrem să o dezvoltăm la primărie, este cea legată de digitalizare. Deja am depus un proiect pe fonduri europene, pe 21 septembrie, în valoare de 2.436.959 lei, din care primăria municipiului Suceava va suporta 2%, adică 48.739 de lei. Prin acest proiect intenționăm să se obțină electronic certificatele de urbanism, înștiințarea începerii lucrărilor de construire/desființare, obținerea certificatelor de nomenclatură stradală și adresă, eliberare certificat de atestare fiscală, autorizații de transport greu, eliberare abonament parcare – acolo unde va fi cazul, programare online la evidența persoanelor, precum și alte fluxuri de documente pe care le vom stabili în perioada următoare. De asemeni, în proiect este cuprinsă și digitalizarea arhivei municipalității, să o avem în format electronic”, a anunțat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Pentru asta, municipalitatea intenționează să se doteze cu aparatură de scanare, servere, echipamente de comunicație, multifuncționale, echipamente pentru coduri de bare etc., dar este necesară și implementarea unui sistem de management documente cu funcții și module noi de gestiune, precum și instruirea personalului.
Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni.