Alungarea pietonilor de pe trotuare – fenomen tot mai vizibil în municipiul Suceava, nu doar în zonele centrale, aglomerate, ci și în cartiere, va predomina în continuare, cât timp singura măsură luată de autorități sunt amenzile, care se dau când și când.
Blocarea trotuarelor din dreptul parcului Universității de zeci de mașini urcate cu totul pe zona dedicată pietonilor este doar un exemplu, care se regăsește în mai toate cartierele Sucevei.
Strada Vasile Bumbac, care face legătura între parcările subterane și Palatul de Finanțe, este un adevărat coșmar pentru pietoni, care nu au liber nici un trotuar, ambele, de o parte și de alta a drumului, fiind folosite drept parcări.
Tot în apropiere de parcările subterane, adică într-o zonă unde șoferii ar avea unde să lase mașinile, pe strada Ștefan cel Mare, în fața Palatului Administrativ, trotuarul de lângă clădire a dispărut cu totul din cauza mașinilor parcate acolo fără nici o jenă, pietonii fiind forțați să meargă pe spațiul verde, care se distruge tot mai mult de la o zi la alta.
Exemplele pot continua, în orice zonă a Sucevei, șoferii ocupând cu o nonșalanță totală trotuarele, fără a le lăsa pietonilor nici un spațiu pe unde să mai circule, forțându-i să iasă în stradă și să se expună la pericole.
Conform legii, oprirea sau staționarea unui vehicul pe trotuar, parțial sau total, este permisă numai dacă rămâne liber cel puțin un culoar de minim un metru lățime înspre marginea opusă părtii carosabile, pentru circulația pietonilor.
Poliția Locală, singura responsabilă pentru amendarea celor ce ocupă trotuarele
Conform unui protocol încheiat anul trecut între Poliția Rutieră și Poliția Locală Suceava, polițiștii din subordinea primăriei sunt singurii responsabili de sancționarea șoferilor care parchează pe trotuare, blocând accesul pietonilor.
„Acțiunile Poliției Locale s-au concentrat mai mult în zona centrală a municipiului, unde există și alternativă pentru cei care caută un loc de parcare”, a spus viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Recent, consilierul local Daniel Prorociuc a remarcat că numărul amenzilor date pentru parcare neregulamentară a crescut de patru ori anul trecut – 1.247, comparativ cu mai puțin de 300 în 2013, dar a precizat că Poliția Locală și-ar putea face întreaga normă de amenzi într-o singură zi numai pe una din străzile din centrul orașului.
Blocarea roților, ca în alte orașe, evitată la Suceava
În vreme ce în alte localități, pentru disciplinarea șoferilor, zi de zi străzile sunt patrulate de echipe care se ocupă cu blocarea roților vehiculelor parcate neregulamentar în zone unde le este interzisă în mod expres staționarea, ori chiar se practică ridicarea mașinilor, care pot fi recuperate doar contra cost, la noi, aceste variante sunt excluse.
„Amenzile sunt principala metodă de disciplinare a șoferilor. Blocarea roților vehiculelor parcate neregulamentar, care se aplică în alte orașe, ridică o serie de probleme de legalitate, ar necesita personal suplimentar sau asocierea cu o firmă care să presteze acest serviciu”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
În opinia acestuia, cea mai bună soluție rămâne crearea de locuri de parcare, inclusiv în zonele intens circulate.
„Strada Universității și bulevardul George Enescu, unde s-au semnalat astfel de probleme, intră de anul acesta în modernizare și vor fi create mult mai multe locuri de parcare. La fel se va proceda și în alte zone, încât, prin amenzi și oferirea de alternative, șoferii să învețe să-i respecte pe ceilalți participanți la trafic”, a adăugat viceprimarul Sucevei.




