Președinții și administratorii a patru asociații de proprietari din municipiul Suceava vor avea de plătit din buzunarul propriu amenzi de până la 2.000 de lei, pentru că au încălcat legea de funcționare și organizare a asociațiilor, precum și o decizie a Consiliului Local Suceava.
Conform Legii 230/2007, asociațiile de proprietari trebuie să convoace Adunarea generală a locatarilor în primul trimestru al anului, în vreme ce o decizie a Consiliului Local Suceava le obligă să comunice la primărie data acestei întâlniri până la finele lunii ianuarie.
“Sunt patru asociații mai mari care nu au stabilit și nu ne-au comunicat data la care vor avea loc aceste Adunări Generale și alegeri, încât acestea vor fi amendate cu sume cuprinse între 200 și 2.000 de lei, date pe persoană fizică, președintelui și administratorului de asociație.
Faptul că nu au venit să ne comunice data acestor adunări generale și că nu le-au programat este o dovadă de nepăsare și chiar lipsă de bun simț față de locuitorii municipiului Suceava și administrația locală”, a declarat ieri viceprimarul Sucevei Lucian Harșovschi.
Amenzile vor fi aplicate conducerii celor patru asociații de proprietari în funcție de numărul de locatari.
O altă neregulă semnalată de viceprimar în cazul altor asociații de proprietari este legată de modul de organizare a alegerilor și adunărilor generale.
“Au fost cazuri, la unele asociații, când au reușit să-i prostească pe proprietari să semneze că au luat la cunoștință data la care va avea loc Adunarea Generală, când de fapt le-au dat să semneze doar că sunt de acord cu convocarea acestei întruniri a locatarilor, fără să le comunice data și locul”, a precizat Harșovschi.
Drept urmare, în următoarele trei luni vor avea loc adunări generale la toate cele 105 asociații de proprietari din municipiul Suceava, în cadrul acestora putând fi stabilită o nouă structură de conducere.