Amenzi de aproape 700.000 de lei date în această vară pe litoral de ANPC



Comisarii de specialitate ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au dat, în perioada iulie – august, în urma acțiunilor de control desfășurate pe litoral, amenzi de aproape 700.000 de lei și au oprit temporar de la comercializare produse în valoare totală de aproape 80.000 de lei.
Potrivit șefului Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Dionisie Culețu, în cele două luni de funcționare ale Comandamentului Litoral 2011 au fost organizate 570 de acțiuni de control, fiind aplicate peste 400 de amenzi, în valoare de aproape 700.000 de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.
De asemenea, au fost emise aproape 50 de avertismente, iar valoarea produselor oprite temporar de la camercializare a fost de aproximativ 80.000 de lei.
Dionisie Culețu a mai precizat că la centrele operaționale din Mamaia, Costinești și Neptun au fost depuse, în perioada iulie – august, peste 200 de reclamații, dar numărul acestora a scăzut față de anul trecut.
„Sunt date comparative cu cele de anul trecut cu mențiunea că a scăzut numărul de reclamații depuse, cu circa zece la sută față de 2010. Ca o justificare a acestui fapt este că luna iulie a fost una mai slabă ca și participare a numărului de turiști, dar și că operatorii economici au crescut calitativ condițiile de primire turistică, a serviciilor oferite și a produselor pe care le-au pus la comercializare”, a spus șeful CJPC Constanța.
Printre reclamațiile depuse de turiștii care și-au petrecut vacanța pe litoral se numără prezența algelor pe plaje, aer condiționat numai contracost, lenjerie neschimbată la timp, hotel cu igrasie și gândaci ori care nu corespunde clasificării, porții mici la mâncare, gramaje de pe bon mai mari decât cele consumate, spălatul cailor în apa mării, nepermiterea accesului pe plajă cu cearceafuri.
„Nu puține au fost problemele ridicate pe plaje. Aici am avut reclamații mai ales că nu i s-a permis turistului să-și pună un cearceaf pe plajă, deși tarifele luate pe șezlong au fost destul de mari. Vă dați seama, se cerea la un moment dat 30 de lei pentru un șezlong! Înseamnă 10 dolari. Aceste prețuri duc turistul în situația în care renunță la acest șezlong și își pune un cearceaf. Pentru asta, cei care dețin plajele aveau obligația să afișeze planul de amplasament al șezlongurilor și al zonei de cearceafuri, astfel încât să li se asigure și acestora din urmă condiții, și nu a li se interzice accesul pe plajă”, a spus Dionisie Culețu.
El a mai menționat că o altă problemă des întâlnită în această vară a fost cea a nerespectării rezervărilor făcute de turiști.
„Când vine turistul din capătul țării, poate are și un copil cu el, se trezește că nu are rezervare, deși telefonic sau electronic i s-a confirmat. Noi ne-am deplasat cu echipele imediat și am rezolvat fiecare astfel de problemă operativ, dar omul s-a chinui două, trei poate patru ore. Un alt aspect este că pe site se rezervă camere la o anumită clasificare, iar când ajunge omul aici găsește cu totul altceva: adică de la trei – patru stele se ajunge la una la două stele. Și aici s-a reclamat, am venit și am rezolvat problema, poate chiar la o stea în plus față de ce plătiseră turiștii”, a mai afirmat șeful CJPC Constanța.
Totodată, pentru deficiențele constatate, o terasă din Mamaia și o sală de fitnes cu spațiu de joacă pentru copii din cadrul unui hotel din stațiunea Jupiter au fost închise temporar pentru o perioadă de până la șase luni.
„Pe litoralul românesc, deși calitativ au crescut foarte mult condițiile datorită investițiilor făcute de foarte mulți operatori economici, mai sunt circa 1 – 2 la sută care, eu vă spun sincer, nu au ce căuta în turism”, a conchis Dionisie Culețu.