Volvo și-a schimbat strategia de dezvoltare și caută să își lărgească portofoliul existent cu încă 7 noi modele. Printre altele scandinavii și-au propus o creștere a vânzărilor de la 450.000 de unități în prezent la 600.000 în anul 2010. Surprinzător sedanul de clasă medie S60 este ultimul pe lista automobilelor ce urmează a fi lansate într-o nouă generație. Dacă până acum S60 nu putea concura de la egal la egal cu Audi A6, BMW Seria 3, Jaguar S Type și Mercedes E Klasse din cauza dimensiunilor mai reduse (acesta fiind mai degrabă un rival pentru VW Passat ) se pare că odată cu noua generație lucrurile se vor schimba total. Preconizat să apară între 2009 și 2010, noul S60 se va apropia foarte mult de conceptul XC60 care propune o estetică mai agresivă și musculoasă la partea frontală aflată în antiteză cu tema părții spate care exprimă echilibru și finețe. Lateral caroseria este traversată de linii fluide care se sting brusc la baza portierelor unde este amplasat un element de decor interesant care poate fi ușor confundat cu limita superioară a pragului. Ideea centrală care stă la baza relansării sedanului este de a oferi un produs unic, o alternativă interesantă la mașinile existente pe piață. Veștile bune se opresc aici deoarece din cauza lipsei fondurilor Ford (proprietarul brand-ului Volvo) a oprit producția pentru o jumătate de an. Acesta este și motivul pentru care S60 va fi lansat mai târziu.
