Alfa Romeo urcă pe treptele progresului, odată cu o nouă tehnologie care va schimba definitiv statutul de mare consumator al propulsorului pe benzină.
Contrar obiceiului, un sistem de top debutează pe un modelul de intrare în gamă. Mai precis, revoluționarul sistem MultiAir, dezvoltat de Fiat, își face loc mai întâi pe compactul Mi.To, mezinul familiei de automobile premium, modelul de la care se așteaptă să aducă vânzări record pentru Alfa Romeo. Primele exemplare Mi.To 1.4 MultiAir, au fost lansate în Italia, însă de curând a început comercializarea acestuia și pe alte piețe europene.
Motorul cu tehnologia MultiAir utilizează un sistem de gestiune electro-hidraulic al valvelor, ce reușește să diminueze consumul, grație unui control eficient al amestecului de carburant și aer, care optimizează arderea. În pas cu noile tendințe, propulsoarele cu această tehnologie, beneficiază de un plus de putere, dar totodată de un consum și emisii reduse. De menționat că invenția inginerilor Fiat a permis eliminare axei cu came, fiind pentru prima dată când un motor se lipsește de tija, valvele nemaifiind activate cu ajutorul camelor obișnuite.
Pentru început sunt disponibile două unități de 1,4 litri care vor genera 105 și 135 cai putere. Ulterior va fi lansat și un agregat tot de 1,4 litri dar cu 170 de cai putere care va purta emblema „Quadrifoglio Verde”. Noua tehnologie aduce o economie de combustibil de circa 25%, în timp ce emisiile sunt reduse cu 10% prin eliminarea completă a energiei pierdute prin rotirea axei cu came. În paralel, sistemul MultiAir oferă o putere mai mare cu 10% și un cuplu crescut cu 15%. Propulsoarele vor fi cuplate la transmisii manuale cu 5 sau 6 trepte. Inginerii Alfa Romeo susțin că această nouă tehnologie este foarte flexibilă și poate fi aplicată cu ușurință unei game variate de motoare pe benzină.
Pentru a maximiza performanțele de consum, modelele cu tehnologia MultiAir vor fi echipate cu sistemul start&stop, ceea ce va constitui o altă premieră pentru Mi.To. Prezența acestui dispozitiv, acționat prin apăsarea unui buton aflat în apropierea volanului, ajută la reducerea consumului de carburant cu până la 5%.