Alfa Romeo apelează la nume istorice, cu o biografie impresionantă, pentru a prefigura revenirea sa în elita mondială a clasei premium.
După aproape 50 de ani de acalmie, Giulietta își reia locul în familia constructorului milanez, cu promisiunea de a pune umărul la refacerea imaginii și a vânzărilor. Acesta va înlocui din acest an gama de modele 147 și va activa pe segmentul ocupat de Audi A3 și BMW Seria 1. Italienii își pun mari speranțe, având în vedere statul de model de volum, și speră să repete succesul înregistrat cu Mi.To.
Automobilul va fi livrat pe piețele europene doar în versiunea de caroserie cu cinci portiere, spre deosebire de 147, care era comercializat și în varianta cu 3 uși. Construit pe aceeași platformă cu Fiat Bravo și Lancia Delta, exponentul Alfa Romeo în clasa compactă beneficiază de un design complet refăcut, un interior mai calitativ și dimensiuni perfecte pentru segmentul din care face parte: 4.350 de milimetri în lungime, 1.460 mm în înălțime și 1.800 de milimetri în lățime. Ampatamentul este de 2.630 de milimetri, iar portbagajul oferă un volum de 350 de litri.
Giulietta este echipată cu ultimele evoluții tehnologice ale sistemelor de stabilitate de siguranță pasivă și activă. Mai precis, inginerii italieni introduc dispozitivele VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), diferențialul cu control electronic Q2 și selectorul DNA, care permite setarea trenului de rulare în modurile Dynamic, Normal și All Weather.
Noul model de clasă compactă dispune de patru propulsoare. Toate de factură turbo. Gama include două unități pe benzină 1.4 MultiAir de 120 putere și 170 cai putere și două diesel JTDM de 1.6 litri – 105CP, respectiv 2.0 litri – 170 CP. Toate motorizările îndeplinesc normele de poluare Euro 5 și beneficiază în dotare standard de sistemul Start&Stop. Cea mai puternică versiune, denumită Quadrifoglio Verde, este animată de un motor nou de 1.7 litri turbo, care dezvoltă 235 CP.