Alfa Romeo s-a pus serios pe treabă. Anul 2008 este foarte important pentru viitorul mărcii premium, în special pentru faptul că noul director general executiv, Luca De Meo, are misiunea de a redresa corabia milaneză aflată într-o puternică derivă financiară, care generează anual pierderi de peste 200 de milioane de euro.
Planul pentru normalizarea situației a început să se deruleze și cuprinde lansarea câtorva modele restilizate ce vor debuta peste puțină vreme.
Superbul Brera și fermecătorul Spider au fost refăcute la partea de design, echipate suplimentar și finisate cu grijă pentru a încânta ochiul și sufletul tinerilor care apreciază asocierea dintre lux și sportivitate într-un stil tipic italian.
Alfa Romeo s-a concentrat asupra mai multor aspecte cheie care să reflecte beneficiile câștigate prin tehnologie și inovație. Ambele modele sunt mai ușoare, Alfa Romeo renunțând la câteva kilograme bune, grație jantelor din aliaj ușor, în timp ce suspensiile și etrierele sunt realizate din aluminiu. Schimbările exterioare sunt destul de puține, dar cu un puternic efect vizual. Paleta de culori pentru caroserie dispune de nuanțe mai intense. La interior se regăsesc scaune sportive și ergonomice, similare cu cele de pe noul 159 Facelift.
Planșa de bord prezintă o mulțime de noutăți mai mărunte sau evidente, printre care amintim sistemul de control pentru climatizarea dual-zone, un nou sistem de navigație și volanul sportiv, pedalier din aluminiu, sistem audio Hi-Fi Bose.
Schimbări au fost aduse și culorilor materialului de pe bord și panoului comenzilor. Inserturile din fibră de carbon și aluminiu prezente pe levierul cutiei, volan, și alte componente din habitaclu sporesc nota de eleganță. Scaunele sunt tapisate cu piele de culoare neagră sau roșie-purpuriu care se potrivește perfect cu nuanțele planșei de bord.
În privința motorizărilor se poate opta între unitățile pe benzină de 2,2 litri – 185 cai putere și 3,2 litri – 260 de cai putere, sau propulsoarele diesel JTDM de 2,4 litri ce dezvoltă 200 CP respectiv 210 CP.